احداث پارکینگ طبقاتی در بافت تاریخی قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: احداث پارکینگ طبقاتی و تجاری بنفشه که در بافت تاریخی قم واقع شده است، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدمحمدحسین دهناد روز شنبه در حاشیه بازدید از این پارکینگ گفت: تکمیل این پروژه فضای باز شهری، مشکلات کمبود پارکینگ و سرانه‌های شهری منطقه آذر در هسته مرکزی شهر را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قرارداد احداث اسکلت پروژه پارکینگ بنفشه مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است،عنوان کرد: ۲۲۰ محل پارک خودرو در دو طبقه منفی طراحی و در فضای زیربنای بالغ بر ۵۰۰ متر مربع در حال انجام است، همچنین ۶۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی و ۵۵۰ تن آرماتور بندی برای این پروژه شاخص برآورد شده‌است.

دهناد ادامه داد: پروژه پارکینگ طبقاتی و تجاری بنفشه با توجه به این مهم که در بافت تاریخی قم قرار گرفته است، علاوه بر تامین پارکینگ، ظرفیت قابل توجهی در سطح و در فضای باز شهری برای جبران کمبود پارکینگ در بافت تاریخی قم ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: پس از اتمام طراحی فضای سطح و عقد پیمان برای انجام آن، ظرفیت قابل توجهی به فضای سبز محدوده تاریخی محله آذر و فضای باز شهری اضافه خواهد شد و این مهم در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

دهناد با اشاره به طراحی فضای سطح این پروژه به صورت همگن بیان کرد: طراحی مدنظر باید عاملی برای توسعه محدوده تاریخی قم باشد و باعث احیا پهنه بزرگ تاریخی این محله قدیمی قم شود.

قم دارای ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی است که ۲.۵ درصد مساحت محدوده شهری را در بر می‌گیرد.

هم اینک ۶ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ عمومی به جزء پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری، فعال است، و کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر همچنان به خاطر حجم بالای زائران ورودی به قم احساس می‌شود.

پنج‌هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ جدید نیز در این شهر درحال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار