اجرای ۳ پروژه آبخیزداری برای پیشگیری از سیل در مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر با بیان اینکه توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری از راه‌های عبور از بحران آب است، گفت: سه پروژه آبخیزداری در این شهرستان در حال اجرا است.

 حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است، اضافه کرد: تاکنون برای حدود ۹۰ درصد از حوزه‌های آبخیز شهرستان مهدی‌شهر حدود ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های آسوران- جاشلوبار، چاشم و هیکو انجام شد که حجم کل عملیات حدود سه هزار و ۲۰۰ مترمکعب است.

واحدمطلق اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن #سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در احیای قنوات، استخر‌های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با بیان اینکه این سازه‌های آبخیزداری در مکان‌هایی احداث شدند که همه ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، بیان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.