دستیار رئیس جمهور خبر داد؛

لایحه قانونی دولت برای برپایی اجتماعات

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در راستای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، نخستین بار لایحه‌ای را برای تضمین حق برپایی اجتماعات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: برپایی این اجتماعات قانونی در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده است، ولی تاکنون اجرای آن با اختلاف نظر‌های مختلفی همراه بوده و نیازمند قانونمند شدن است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اعتقاد قلبی و تاکیدی ویژه بر صیانت از حق برپایی اجتماعات مردم، حق آزادی بیان و حقوق مادی و معنوی بانوان دارند و تاکنون با اقدامات عملی، مواضع خود را به صراحت در این خصوص بیان کرده اند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: یکی از راه‌های توسعه آزادی بیان، ارتقای قانون مطبوعات و ارائه اظهار نظر‌ها از این طریق است که با همکاری ۴۰ نفر از حقوقدان، بسته سیاسی و حمایتی آن تهیه شده است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

دفاع از حقوق آسیب دیدگان ناآرامی‌های سال گذشته

پاد افزود: با تشکیل کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال گذشته به دستور رئیس جمهور، هم اکنون با سفر به شهر‌های مختلف کشور، پیگیر حقوق مردم و موارد احتمالی نقض حقوق مردم اعم از شهروندان و مجریان قانون و تمامی آسیب دیدگان و نیز روند حقوقی و قضایی پرونده‌های آن‌ها هستم.

وی اضافه کرد: داشتن اراده و اهتمام قوی بر رسیدگی، کشف حقیقت و ارائه روایت صحیح و دقیق از حوادث، ریشه یابی و بررسی علل و عوامل ناآرامی‌ها و احقاق حقوق مردم آسیب دیده و نیرو‌های مجری قانون از مهمترین اهداف این کمیته است که با جدیت پیگیری می‌شود.

عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ گفت: در برنامه این کمیته، بررسی وضعیت افرادی که حتی پس از آسیب و ضرر از وقایع سال گذشته، پیگیر موضوع نبوده اند هم قرار دارد و سعی خواهد شد حق همه افراد احقاق شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی صبح امروز وارد مشهد شد و ابتدا به زیارت شهدای گمنام مدفون در میدان شهدای مشهد رفت و سپس دیداری را با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد خواهد داشت.

دیدار با خانواده‌های آسیب دیدگان ناآرامی‌های سال گذشته، دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و برخی از مسوولان استانی از دیگر برنامه‌های سفر سه روزه سکینه سادات پاد به مشهد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دم انتخابات همه رقم وعده ای میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
این دولت و مجلس، بار دیگر نحسی عدد 13 را نده کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
برای نزدیک انتخابات فیلم خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
رأی بی رأی
۱۷:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هرچه به انتخابات نزدیک تر میشیم، وعده های دروغ و دورویی شما بیشتر میشه
هرچی بگید و هر کار بکنید رأی ننننمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بنده به ظلم دولت ،مجلس و شورای انتصابات اعتراض دارم

می خوام کسانی که در حقمون ظلم شده بیایم برای اعلام اعتراض قانونی خود به افزایش ناعادلانه و ظالمانه افزایش سنوات و همچنین بی عدالت در حقوق و مزایا و عدم همسان سازی حقوق کارمندان تمامی دستگاهها اجتماع کنیم

حالا اگه حرفتون شعار و عوام فریبی نیست فرمایید ما کی و‌کجا بیایم برای اعتراض به ظلم

ممنون میشم اگه منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
کجا کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۴۵ سال یک مجوز برای مناققین صادر نشده فقط موافقان خودجوش مجوز میگیرن اول انقلاب با چه وعده هایی انقلاب شد الان....نبود فاصله طبقاتی و مسیولین ساده زیست پاکدست که فرزندانشون رانت پدرو مادر رو نتونن استفاده کنن اقتصاد پویا بانکداری اسلامی بدون ربا و ....