دهن کجی رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری

در پی آغاز جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامد‌های حقوقی ناشی از اقدامات اشغالگرانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی، دفتر نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد که این جلسه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از خبرگزاری سما، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل مشروعیت جلسه دادگاه لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد؛ چرا که این جلسه اقدامی با هدف آسیب رساندن به اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود در برابر تهدیدات است.

در این بیانیه آمده است: این بحث در چارچوب تلاش فلسطینی‌ها برای دیکته کردن نتایج حل و فصل سیاسی بدون مذاکره صورت می‌گیرد.

دفتر نتانیاهو همچنین تاکید کرد: ما به مقابله با این تلاش ادامه خواهیم داد و کابینه و کنست (پارلمان رژیم) در رد این روند اشتباه متحد هستند.

این بیانیه طلبکارانه پس از آن صادر شد که جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامد‌های حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی امروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد.

این جلسات در چارچوب درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظرات دادگاه بین المللی لاهه در مورد تاثیرات فعالیت‌های اشغالگرانه رژیم اسرائیل از بیش از ۷۵ سال پیش تاکنون برگزار شده است.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز (تا ۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در طول این جلسات، قرار است افزون بر اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشور‌های عربی، به درخواست‌های رسیده به دیوان بین المللی دادگستری از ۵۲ کشور جهان که در تاریخ دادگاه بی سابقه است، رسیدگی شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ترکیب جمعیتی، وضعیت شهر اشغالی قدس و همچنین تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز رژیم اسرائیل در این خصوص، از جمله مواردی است که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری امروز (دوشنبه) در آغاز اولین جلسه گفت: مشورت خواهی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد پیامد‌های سیاست‌های اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را بررسی خواهیم کرد.

موضوعات ارائه شده به دیوان بین‌المللی دادگستری که در این جلسات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد با پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در خصوص عدم پایبندی این رژیم به کنوانسیون منع نسل‌کشی در جریان جنگ علیه غزه که منجر به شهادت بیش از ۲۹ هزار فلسطینی و آوارگی اکثریت جمعیت غزه شده است، متفاوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
همه کشورها هم اسرائیل را به رسمت نمی شناسند
آخرین اخبار