دستیار رئیس جمهور:

پیگیری و اجرای حقوق عامه برای رئیس جمهور اصالت دارد

دستیار رئیس جمهور گفت:پیگیری و اجرای حقوق عامه برای رئیس جمهور اصالت دارد و بر همین اساس فردی را به عنوان مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی منصوب کردند.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور گفت:عدم اجرای درست حقوق عامه تا این دولت به عدم شایسته سالاری مربوط است.

او افزود: فردی در جایی قرار می‌گیرد که باید به حقوق عامه احترام بگذارد و آن را به درستی اجرا کند و اگر آن شخص، حقوق عامه را به درستی نشناسد در اجرا نیز ضعیف عمل می‌کند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: مهمترین مساله، اجرای صحیح قوانین است و باید به سمتی حرکت کرد که قوانین اجرا و شایستگان حاکم و تصمیم ساز باشند که تا پیش از این چنین نبوده است.

پاد بیان کرد: اجرای حقوق عامه با وضع قوانین عادی و حقوقی که در قانون اساسی آمده، تضمین شده است و دلیل آن که در اجرای آن دارای ضعف هستیم عدم تربیت شهروندان قانون پذیر و قانونمدار است و این در حالی است که همین شهروندان ممکن است روزی یکی از مسوولان کشور شوند از این رو تمام اشکالات به عدم احترام به قانون و اجرای آن باز می‌گردد.

او در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور افراد متخصص در کمیسیون حقوقی مجلس برای تصویب قوانین مناسب حقوق عامه نیز تصریح کرد: انتخاب افراد توانمند برای حضور در کمیسیون حقوقی مجلس بسیار مهم است.

دستیار رئیس جمهور تاکید کرد: در حقیقت اگر مجلس بخواهد موفق و کارآمد باشد باید بیشتر از افراد متخصص در امور حقوقی برای تصویب قوانین استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.