شهرستان رزن، در رتبه نخست آبیاری تحت فشار کشور

مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: با ۵۵ میلیارد تومان هزینه، کانال‌های آبرسانی جدید در رزن ساخته و قنات‌های این شهرستان بازسازی شده است.

 رضا مهدوی از ساخت کانال‌های آبرسانی و احیاء و مرمت قنوات در رزن خبر داد و گفت: این طرح با ۵۵ میلیارد تومان هزینه از محل ماده ۵۶ اجرا شده است.

او از کسب رتبه اول جهاد کشاورزی رزن در اجرای آبیاری تحت فشار در کشور خبر داد و گفت: کسب رتبه اول در تولید گیاهان دارویی همچون رازیانه در کشور از دیگر توفیقات بخش کشاورزی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن با اشاره به کسب رتبه اول تولید گندم در استان گفت: خرید تضمینی گندم شهرستان رزن هم امسال بیش از ۷۴ هزار تن بود.

 مهدوی گفت: اجرای رفع تداخلات در ۱۰۲ پلاک و تکمیل آن تا پایان سال، اجرای قانون حد نگاری (کاداستر) در دو روستا و ثبت اشتغال با تحقق ۲۳۰ درصدی در سال جاری شماری از اقدامات جهاد شهرستان است. 

او با بیان اینکه جذب تسهیلات مکانیزاسیون از محل تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون هم از اقدامات درخور این بخش است گفت: میزان جذب تسهیلات مکانیزاسیون در رزن ۲۴.۴ میلیارد تومان است.

مهدوی در ادامه علاوه بر جذب تسهیلات جهش تولید به مبلغ ۱.۸ میلیارد تومان در تشریح وضعیت گلخانه‌های شهرستان رزن گفت: گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده شهرستان ۳۸.۴ هکتار است اگرچه مجوز تأسیس ۷۴ هکتار گلخانه هم صادر شده و در انتظار تسهیلات هستند. 

او با تاکید بر اینکه ۱۵ هکتار گلخانه هیدروپنیک در شهرستان در دست احداث است متذکر شد: ۹۰ هکتار باغ فراز انگور هم در روستا‌های خورونده، جربانلو و فارسجین در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.