مسجد خانه اول مومن و محلی برای رشد جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مسجد خانه نخست مومن است و ائمه جماعات باید از این ظرفیت بزرگ برای تبیین احکام الهی و تفسیر شرایط حاکم استفاده کنند.

آیت الله حسینی همدانی در اجلاسیه سراسری ائمه جماعات مساجد استان گفت: امروز در مسیر تمدنی و گام دوم انقلاب نقش مساجد و ائمه مساجد برای توسعه و ترویج احکام دینی و اسلامی بسیار پر رنگ است.

او افزود: هماگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند امروز حفظ مساجد و نقش آنها در انقلاب امری واجب است و همه ما در انجام آن مسئولیم.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تاکید به نقش مساجد از پیش از انقلاب اسلامی در بیانات امام خمینی رحمت الله علیه هم وجود داشت. امام خمینی در طول روز بسیاری از وقت خودشان را در مسجد سپری می‌کردند و همیشه در مساجد با مردم در ارتباط بودند.

او تصریح کرد: نقش مسجد در تمامی سال‌های پس از انقلاب هم در کشور ما بی بدیل بوده است و باید سعی کنیم ضمن حفظ این نقش مهم با زمینه سازی حضور جوانان در مسجد موجب توسعه نقش مساجد در شرایط کشور داشته باشیم.

او گفت: امام مسجد رهبر و مسئول مسجد است و باید با نمازگزاران مسجد در ارتباط باشد و در هر محله با شناسایی موارد و مشکلات برای رفع آنها برنامه داشته باشند. باید دقت کنیم که مسجد محلی برای دریافت معارف اسلامی و دینی است و ائمه جماعات باید اطلاعات کاملی برای ارائه به مردم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.