زاینده رود چهارم اسفند بازگشایی می‌شود

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: بازگشایی زاینده رود روز چهارم اسفند امسال برای دوره دوم آبیاری مزارع شرق و غرب این استان خواهد بود.

حسین وحیدا با اشاره به بازگشایی زاینده رود گفت : مدت زمان رهاسازی رودخانه به منظور استفاده کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان ۱۰ روز و از محل دریچه‌های آبیاری است.

وی اضافه کرد: پیش‌تر قرار بود اواخر بهمن شاهد بازگشایی رودخانه باشیم اما بارش‌های مفید چند روز اخیر سبب شد جاری‌سازی زاینده رود با تاخیر مواجه شود.

  رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان  به‌منظور انجام کشت پاییزه کشاورزان استان و آبیاری دوره اول مزارع بازگشایی شده بود و جریان آن پس از تخصیص آب به زمین‌های کشاورزی دوباره قطع شد.

زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های بیرویه در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به‌ویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
هنوز باز نشده چقدر رسانه ها دارن شلوغش می کنند ولی در طول سال که خشک و بی آبه کسی گزارش نمی ده والبته خبر هم ندارن که این خشکی دستی به چه قیمتی برای مردم اصفهان تمام شده انواع سرطان نازایی سر درد های وحشتناک آب آشامیدنی آلوده در خیلی مناطق اصفهان نشست های زیاد بلند شدن ریز گردها از گاو خونی و عامل بیماری ها