سران طوایف سیستان و بلوچستان مشکلات را اولویت‌بندی و دنبال کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سران طوایف این استان مشکلات را با عقل جمعی اولویت‌بندی و به تدریج دنبال کنند.

  آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از سران طوایف و معتمدین شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از زمانی که در جایگاه نمایندگی مقام معظم رهبری وارد سیستان و بلوچستان شدم عنوان کردم امورات اهل سنت باید توسط خود آن‌ها انجام گیرد که در دفاتر شهرستانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت از جمله ایرانشهر، چابهار و سراوان شوراهایی تشکیل شد و علمای اهل سنت در امورات فرهنگی و مربوط به ائمه جمعه و جماعت پیشنهادات خود را ارائه می‌کردند.

امام جمعه زاهدان افزود: در شهرستان‌ها نیز شوراهای تخصصی از جمله شورای فرهنگی، اجتماعی، اماکن مذهبی و شورای آموزشی تشکیل شد و کار به خوبی دنبال می‌شد که مسائل سال گذشته سبب توقف این روند شد و در شرایط کنونی هم حل خواهد شد.

وی بیان کرد: در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امورات مربوط به قبایل و طوایف را باید به بزرگان و معتمدان قبایل و طوایف واگذار کرد تا یک شورا تشکیل و امورات با عقل جمعی دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رابطی نیز باید در همین جمع تعیین و در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان کار را پیگیری کند افزود: در گذشته هم جلساتی با معتمدین و سران طوایف شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار برگزار شده و از آنها خواسته شده تا هر یک از نفرات به بیان نقطه نظرات خود بپردازند که پس از جمع بندی نظرات آیین نامه تنظیم و مبنای کار قرار گیرد.

آیت الله محامی تصریح کرد: گاهی برخی از طوایف با مشکلاتی روبرو می‌شوند که طبعا بزرگ طایفه با دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد و کار را پیگیری می‌کند اما در مواردی اگر یک جمع پای کار بیایند حرف‌ها تاثیرگذارتر و کار سریع‌تر پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: گاهی برخی مسائل در سطح شهرستان پیگیری و در مواردی نیز در سطح سیستان و بلوچستان دنبال می‌شود و طبعأ مشکلات زیاد است اما باید مشکلات را با عقل جمعی اولویت‌بندی کنیم و به تدریج دنبال کنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بزرگان طوایف به دنبال حل مشکلات مردم هستند عنوان کرد: در مواردی که مشکلات بزرگ هستند پیگیری آن به صورت جمعی تا حدود زیادی در حل مشکل موثر واقع خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: وقتی طرح‌ها توسط یک جمع ارائه شود دارای پشتوانه قوی‌تری است و دیگران نیز از آن حمایت بیشتری خواهند داشت.

وی اظهار کرد: دستگاه‌ها متولی در حوزه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی باید بزرگان و سران طوایف را شناسایی و از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار