نشست توان افزایی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس

دفتر شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، نشست توان افزایی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس را برگزار کرد.

در ابتدای نشست توان افزایی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس که باحضور اساتید و مسوولان فرهنگی دانشگاه در دفتر رییس دانشکده علوم انسانی برگزار شد، منوچهر بهمنی مسوول دفتر شاهد و امور ایثارگران دانشگاه گزارشی از فعالیت دفتر یادشده ارائه کرد.

سپس دکتر طالب رجب پور استاد درس دفاع مقدس ضمن معرفی دکتر کرمرضا پیریایی سخنران مدعو پرداخت و گفت: گام نخست انقلاب با همه سختی‌ها وراحتی‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌ها برابراسناد برنامه توسعه تمام شد در واقع یک چهل سال گذشت و گام دوم که با اتمام عمر چهل ساله انقلاب آغاز شده مطالباتی است که امام جامعه از ما خصوصآ از مدعیان انقلابی و انقلابی گری دارد.

طالب رجب پور افزود: امروز جامعه و امام جامعه از ما و سیاستمداران انقلابی انتظار دارد که در مفاهیمی، چون انقلابی بودن و انقلابی ماندن توقف نکنند بلکه در گام دوم انقلاب باید انقلابی عمل کنند، یعنی تمام ویژگی‌های آندو را داشته لیکن برای تحقق مطالبات امام جامعه که از جمله آرزو‌های مردمی نیز هست باید انقلابی عمل کرد یعنی انضباط انقلابی داشته و از افراط و تفریط پرهیز کرد که در این صورت رسیدن به مقصود یعنی ماندگاری انقلاب آسان‌تر خواهد شد.

 کرمرضا پیریایی، رییس کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع استانداران کشور گفت: در کشور ماامکان تمدن اسلامی فراهم است وچهل سال گذشته گام اول، تمدن اسلامی در ایران بوده وباید همه ما خصوصآ اساتید دانشگاه تلاش کنیم تا این مهم در گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

 استاندار سابق قم اضافه کرد: درگام بعدی همه دغدغه‌مندان و دانشگاهیان برای اسلامی شدن جامعه باید تلاش کنند تا در این گام دوم، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

پیریایی معاون دبیر سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید آینده نگاری ده ساله تعریف شود تا دولت اسلامی و تمدن اسلامی طراحی بشود تا ببینیم در این مورد چکار باید کردو همچنین در مورد آمایش سرزمینی چکار باید کرد که خوشبختانه این ظرفیت در حوزه‌های جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی آن در دانشگاه هاوجود دارد.

این سیاستمدار انقلابی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: ماباید منویات رهبری، مطالبات و اشارات رهبری را پیگیری کنیم که متأسفانه ما در ادبیات رهبری معظم هنوز اجماع نداریم و دراین مورد به افق چشم انداز نرسیده ایم بدان معنی که چکار کنیم تا تعبیر جامعه اسلامی و تمدن اسلامی به پیش برود و به افق چشم انداز نیز برسیم.

 در حاشیه نشست توان افزایی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس، حسن غنیمتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و سارا محمدپور رییس دانشکده علوم انسانی با کرمرضا پیریایی استاد ادبیات فارسی دانشکده اللهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و استاندار سابق همدان دیدار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
واقعا !!! خبر جالبی بود
آخرین اخبار