پارسا:

کانون وکلای دادگستری در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار دارد

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه وبویراحمد گفت: کانون وکلایی که باید مورد حمایت قوای سه گانه کشور باشد در بحرانی‌ترین و ضعیف‌ترین شرایط خود قرار گرفته است.

هومن‌پارسا در نشست خبری گفت: فشار‌های روز افزون و متنوع به کانون‌های وکلا از یک طرف و تصویب قانون تسهیل و تحمیل ظرفیت نامتعارف داوطلبان حرفه وکلات به کانون وکلای دادگستری از طرف دیگر همچنین اعمال فشار با طرح تحقیق و تفحص از کانون‌ها اینگونه برآورد می‌شود که دولتمردان همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی کشور را در وجود نهادی به نام کانون وکلا نهادینه می‌دانند.

او گفت: باورکردنی نیست که صاحبنظران، مدیران و کارشناسان این اهمیت غیرقابل انکار را درک نکرده باشند که وجود یک نهاد مستقل در دستگاه قضایی در سیستم و ساختار ادارای کشور چه نقش موثر و مهمی می‌تواند در ثبات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی یک کشور داشته باشد.

پارسا ادامه داد: به عنوان یکی از وظایف کانون‌های وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مستقل بازگو کردن و حمایت از حقوق اساسی ملت است؛ به عنوان اصول قانون اساسی کمترین حق مردم برخورداری از رفاه اجتماعی و معیشت حداقلی است، اما گویی که همه مشکلات کشور در نهادی به نام کانون وکلای دادگستری خلاصه شده است.

 عضو هیات مدیره کانون وکلای فارس وکهگیلویه وبویراحمد گفت: نهادی که با اندکی تعمل و تعمق به آثار حضورش پرداخته شود؛ امنیت اقتصادی، ثبات سیاسی را در ساختار بین المللی در پی دارد و جای شگفتی است که گویی همه دست به دست هم دادند تا موجودیت این نهاد مستقل را زیرپا بگذارند.

پارسا تصریح کرد: کانون وکلایی که باید مورد حمایت قوای سه گانه کشور به عنوان تضمین کننده اصول قانون اساسی، حق دادرسی عادلانه و تامین حقوق ملت باشد در بحرانی‌ترین و ضعیف‌ترین شرایط خود قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.