۱۰ هزار اصله نهال در بروجرد کاشته شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: حواله ۵۷ هزار اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده که تاکنون ۱۰ هزار نهال از آن‌ها کاشته شده است.

یحیی کریمی اظهار کرد: تعهد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد مبنی بر تولید یک میلیون نهال در سال ۱۴۰۲ محقق شده که از این میزان تعهد ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهید بهشتی و ۵۰۰ هزار اصله نیز از طریق بستن تفاهم نامه مشارکتی توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی تولید شد.

وی افزود: تعدادی از این نهال‌ها در پویش‌های مردمی، طرح شهید عنایت اله مرادی در مدارس، توسعه فضای سبز توسط شهرداری و بسیج کاشته شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی مثل دانشگاه تربیت معلم زینب کبری (س) تعداد پنج هزار نهال از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل گرفته که در هفته منابع طبیعی کاشته می‌شود.
کریمی یادآور شد: براساس تفاهم نامه‌های مشارکتی مبنی بر جنگل کاری با بذر در اسفند ماه حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان بروجرد توسط طبیعت دوستان و برخی از بخش‌های دولتی و خصوصی با بذر‌های تحویلی از این اداره جنگل کاری شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون درخواست‌های تامین نهال متقاضیان توسط اداره دریافت شده است و حواله تحویل نهال از نهالستان برای آن‌ها صادر می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که علاوه بر گسترش فضای سبز در نگه داشتن بافت خاک و جلوگیری از زمین به هنگام وقوع سیلاب‌ها نقش موثری دارد.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می‌باشد.

 

برچسب ها: نهال ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.