نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی افتتاح شد

آیین افتتاح نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی صبح امروز چهارشنبه ۲ اسفندماه، در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد.

آیین افتتاح نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی صبح امروز چهارشنبه ۲ اسفندماه، در سالن همایش‌های بین المللی رازی با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

جعفر میعادفر در این مراسم که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار شد، با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس و ۱۵ اورژانس هوایی در کشور راه اندازی شده، اظهار داشت: از منظر کمیت و تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ سراسر کشور، رشد و توسعه خوبی داشته ایم، اما جا دارد که در بحث کیفی و مهارت عملی پرسنل اورژانس نیز، رشد بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های علمی اورژانس افزود: علیرغم دستاورد‌های علمی و عملیاتی که طی این سال‌ها در حوزه‌های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی داشته ایم، اما جای برگزاری چنین کنگره‌ای خالی بود.

رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در المپیاد علمی گذشته که به میزبانی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد برگزار شد، عمده افرادی که رتبه‌های برتر علمی را کسب کردند از شهر‌های کوچکی آمده بودند و این نشان داد که شهر‌های کوچک و دانشگاه‌های تیپ۲ و ۳ نیز در حوزه اورژانس، در حال پیشرفت و توسعه می‌باشند.

در این مراسم از کتاب‌هایی با عناوین " مخترعین " و " استاندارد‌های اعبار بخشی " و از مجوز مرجع استعلام اداره مالکیت فکری قوه قضائیه نیز رونمایی شد. از تعداد ۸ نفر پرسنل اورژانس که ۵ نفر در حوزه مقاله نویسی و ۳ نفر در حوزه مخترعین با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

تجلیل از کارشناس سابق اورژانس هوایی استان البرز در حاشیه مراسم افتتاحیه کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس

از کارشناس سابق اورژانس هوایی استان البرز که در حادثه رانندگی دچار قطع نخاع شده است، در حاشیه مراسم افتتاحیه کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی، تجلیل شد.

محمدرضا حیدرپور از پرسنل اورژانس استان البرز می‌باشد که در یکم شهریور سال ۱۴۰۰ در محور قزوین به البرز بر اثر انحراف خودرو سواری ناشناس (متواری شده) و برخورد با خودروی وی دچار واژگونی خودرو و مصدومیت از ناحیه نخاع می‌شود.

حیدرپور از نیرو‌های توانمند و با تجربه اورژانس ۱۱۵ استان البرز می‌باشد که حتی معلولیت نتوانست وی را از ادامه خدمت‌رسانی به شهروندان باز دارد و کماکان در لباس سفید اورژانس، اما در سنگری دیگر مشغول به خدمت رسانی می‌باشد.

گفتنی است این کنگره با همکاری انجمن علمی طب اورژانس ایران با ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله علمی و ثبت اختراع به مدت سه روز طی روز‌های ۲ تا ۴ اسفندماه با حضور جمعی از مخترعین، پژوهشگران، و صاحبان صنایع حوزه پزشکی برگزار می‌شود.

منبع: وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.