رصد تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید مطابق قانون با هماهنگی پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت و کانال و فضای تبلیغاتی خود را اعلام کنند.

حداد معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در برنامه گفتمان با اشاره به اینکه بیشترین همکاری در حوزه جرائم انتخاباتی را نیروی انتظامی با دستگاه قضا دارد، گفت: همه ضابطان جرائم انتخاباتی از سوی دادستان‌های حوزه قضایی و روسای دادگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده اند و از زمان کشف جرم تا پایان انجام تحقیقات وظیفه دارند با تخلفات برخورد و گزارش خود را به دادستان حوزه قضایی خود اعلام کنند.

او افزود: در مورد جرائم مشهود، دست ضابطین برای جمع آوری ادوات جرم و دستگیری مرتکب و تنظیم گزارش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها برای کشف دلایل باز است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: یکی از بخش‌های نیروی انتظامی که مأموریت سنگینی در حوزه جرائم غیر مشهود دارد پلیس فتا است و در قانون پیش بینی شده است نامزد‌ها با هماهنگی پلیس فتا باید نسبت به معرفی کانال و فضای تبلیغاتی خود اقدام کنند.

او بیان داشت: در ماده ۸۴ قانون انتخابات پیش بینی شده است که ناظران معرفی شده از سوی شورای نگهبان به قوه قضاییه بعد از گذراندن آموزش‌ها و صدور گواهی از سوی دادستان، از زمان ثبت نام داوطلبان تا پایان تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان، ضابط خاص جرائم انتخاباتی باشند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضابطینی تربیت می‌شوند که به صورت ویژه بر جرائم وقانون انتخابات اشرافیت داشته باشند تا بتوانند به صورت ویژه جرائم انتخاباتی را رصد کنند.

او ادامه داد: ضابطین خاص دیگر که به قوه قضاییه در نظارت کمک می‌کنند، نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران هستند که آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.