بسته شدن پرونده واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت

استاندار یزد از بسته شدن پرونده واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد گفت: امروز ۶۰۰ قطعه زمین به منظور طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود و تا اردیبهشت سال آینده، پرونده واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت در استان یزد بسته می‌شود.

اکبری دبیر قرارگاه مسکن کشور نیز گفت: تاکنون حدود ۳۳ هزار هکتار زمین، قرارداد آماده سازی آن بسته شده است و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن از چهار میلیون مسکن تعهد دولت، در کشور شروع به ساخت شده است. 

او با اشاره به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان یزد حدود ۵۴ هزار واحد بوده که عملیات احداث ۵۶ هزار واحد آن را شروع کرده است.

دبیر قرارگاه مسکن کشور افزود: استان یزد با توجه به سابقه، الگوی معماری و شهرسازی که دارد الگویی منحصربه فردی را در پردیس زندگی و شهرک‌های جدید اجرا کرده که الگویی برای سایر استان‌ها است.

اکبری خاطرنشان کرد: در سطح ملی هم ۵۰ درصد از واحد‌های مسکونی را به صورت واگذاری انفرادی و گروه ساخت و به صورت مسکن کم تراکم و خانه‌های حیاط دار شروع کرده ایم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبات این نشست گفت: در این نشست بانک مسکن تقبل کرد سه هزار انعقاد قرارداد جدید را تا انتهای سال انجام دهد و شهرک پردیس زندگی هم در هفته آینده وضعیت اجرای کار‌های آن ارائه شود و بتوانیم پروانه بهره برداری آن را صادر کنیم.

خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم گفت: در این نشست قرارداد ساخت مسکن اساتید، کارکنان دانشگاه و خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی یزد امضا شد و به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.