نشست استانداران خراسان شمالی و آخال برای توسعه تجاری

استاندار خراسان شمالی گفت: برای ارتباط بیشتر دو قوم ترکمن در خراسان شمالی و ترکمنستان از طریق بازار مرزی پرسه سو و ارتباط با شهر آرکاداخ، تشریفات قانونی را انجام دهیم.

در نشست با استاندار آخال ترکمنستان و هیات همراه گفت: سفر سال گذشته رئیس جمهور ترکمنستان به ایران و امضای تفاهم نامه‌هایی منجر به این دیدار شد چرا که می‌توان در حوزه‌های مختلف، تفاهم نامه‌هایی امضا کرد که منجر به توسعه قرارداد‌ها شود.

حسین نژاد گفت : برای ارتباط بیشتر دو قوم ترکمن در خراسان شمالی و ترکمنستان از طریق بازار مرزی پرسه سو و ارتباط با شهر آرکاداخ، تشریفات قانونی را انجام دهیم.

استاندار آخال هم در این نشست گفت: توسعه همکاری‌ها بین دو استان خراسان شمالی و آخال در حوزه تجاری، علمی، فنی، فرهنگی و اقتصادی انجام شده که می‌توان به جشن مشترک عید نوروزِ سال ۱۳۹۸ و نمایشگاه توانمندی‌های آخال در شهر مشهد مقدس اشاره کرد.

روشن خوجه قلی یف گفت : مدیران همراه ما در زمینه‌های فرهنگ، عمران، سلامت، اقتصاد و بازرگانی فعالند.

او گفت: همکاری بین موزه گندم سفید استان آخال و موزه استان خراسان شمالی در زمینه عمران کارشناسان کارخانه سیمان و شیشه برای تبادل اطلاعات و تجارب سفر‌ها انجام شود.

استاندار آخال همچنین در زمینه سلامت به بیمارستان‌های مجهز آخال اشاره کرد و گفت: کارشناسان این حوزه با برگزاری جلسات ویدئو کنفراسی، تجربیات و اطلاعات را تبادل کنند.

او ابراز امیدواری کرد به واسطه این دیدار، روابط تجار دو کشور افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.