داداش زاده: با بردن برزیل به سمت قهرمانی جهان می‌رویم/ پابرهنه‌های فوتبال ساحلی بی بضاعت هستند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی توضیح داد.

بهزاد داداش زاده سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال  ساحلی درباره برد تیم ملی ساحلی برابر تیم امارات و صعود به نیمه نهایی جام جهانی اظهار کرد: به هر حال دست خالی، با کمترین امکانات و بدون هیچ برنامه‌ای و امکانات استانداردی که همه تیم‌های آسیایی و دنیا دارند و  ما خیلی عقب بودیم، اما افتخار آفرینی کردیم. ما اول آسیا هستیم و باید اول جهان هم باشیم و تا اینجا هم بازیکنان کار بزرگی انجام دادند و این باعث شده که آن‌ها با اعتماد به نفس به این مرحله برسند.

او افزود:  نداشتن حاشیه بزرگترین نکته مثبت تیم ملی ساحلی است و همه یکدل هستند و کسی به خاطر دیگری بازی نمی‌کند و برای ایران بازی می‌کنند و تا اینجا مشخص بود. ما جلوی امارات خیلی هوشمندانه بازی کردیم و می‌دانستیم که ممکن است داور اذیتمان کند و سال‌های قبل از این اتفاقات رخ داده است. ما همیشه امارات را شکست دادیم و این بار هم همین کار را کردیم و خدا را شکر که به ۴ تیم برتر جهان رسیدیم.  برای دومین بار با مربی ایرانی  این افتخار نصیب ما شده است. همیشه مربی خارجی برای تیم ملی ساحلی انتخاب می‌شده است و حتی در بین ۴ تیم هم نبودیم، اما خیلی خوب است و باید توجه بیشتری شود.

داداش زاده تصریح کرد: از مسئولان فوتبال و فوتبال ساحلی می‌خواهم که استاندارد‌های اولیه را به جزیره کیش بیاورند. یکی از استاندارد‌ها ماسه‌هایی هست که همه دنیا استاندارد لازم را دارد، اما ما نداریم. ما همیشه از ماسه‌های دریایی و کویر استفاده می‌کنیم وبه خاطر همین رطوبت ماسه‌ها به پای بازیکنان می‌چسبد و این باعث می‌شود که ما همیشه در  ابتدای مسابقات آسیایی و جهانی به مشکل بخوریم. ضمن اینکه دیدید که ما در بازی با اسپانیا به مشکل برخوردیم به خاطر اینکه  بازیکنان در شروع بازی سردرگم بودند.

سرمربی اسبق تیم ملی ساحلی گفت: اگر ما برابر تیم ملی برزیل هم شکست بخوریم چیزی از دست نمی‌دهیم، اما اگر برزیل را ببریم می‌توانیم قهرمان  جام جهانی شویم و این اتفاقی که باید سرلوحه ما باشد. همچنین باید امکانات و استاندارد‌های اولیه را در کیش فراهم کنیم تا بتوانیم همیشه در جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. خدا را شکر نادری و رحیمی مربیان تیم ملی ساحلی که جزو  شاگردان من بودند، با نسل جدید بازیکنان تحولی ایجاد کردند. از رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به مالکان باشگاه‌های ساحلی و مربیان داشته باشد و به آن‌ها دلگرمی بدهند و انگیزه به وجود آورند تا آن‌ها بتوانند ادامه راه را برای سرمربیان انجام بدهند. لیگ پویا داریم و این در روند تیم ملی تاثیر گذار بوده است. این درسی باشد که اگر قهرمان جام جهانی فوتبال ساحلی شدیم همه چیز را رها نکنیم  و باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

داداش زاده درباره اینکه ارزیابی اش از بازی ایران و برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی گفت: خدا را شکر ما دیدگاه و تفکر مارکو اوکتاویو را می‌شناسیم و این مربی هم  از بازیکنان فوتبال ساحلی ما شناخت دارد، اما این دوره فرق می‌کند، چون غیر از ۲ نفر، ۳، ۴ بازیکن، شاگرد‌های سابق اوکتاویو نیستند. ما ۲ دروازه بان بی نظیر داریم که در  بازی با پا بی نظیر هستند و عملا ما جلوی برزیل با ۵ نفر بازی می‌کنیم و آن‌ها ۴ بازیکن دارند، چون گلر ما زمانی که از دروازه جدا می‌شود خودش قابلیت یک بازیکن را دارد. نادری هم هوشمندانه تعویض می‌کند و گلر‌ها را جابه جا می‌کند تا بتواند تغییری ایجاد کند تا بازی را پیروز شویم. ان شا الله که ما  با بردن برزیل فینالیست شویم و افتخاری به افتخارات فوتبال ساحلی اضافه شود.

او افزود: باید نگاه ویژه‌ای به مربیان و مالکان باشگاه‌های فوتبال ساحلی باشد که بتوانند حداقل انگیزه داشته باشند. از کمیته فوتبال ساحلی درخواست دارم که مدیر فنی انتخاب کند که از جنس فوتبال ساحلی باشد نه اینکه کسانی را انتخاب می‌کنند که رزومه ندارند و حتی حس نمی‌کنند که فوتبال ساحلی به چه صورت هست. امیدوارم هر روز فوتبال ساحلی ما موفق‌تر باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی درباره اینکه جام جهانی  فوتبال ساحلی به تازگی قرار است در آیین نامه پاداش‌ها قرار بگیرد، گفت: به هر حال  وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید پاداش فوتبال ساحلی را تا این مرحله بدهند. این پابرهنه‌ها بی بضاعت هستند و بدون منتی بازی می‌کنند. زمان ما همین طور بود و من تیم ملی فوتبال ساحلی را سوم آسیا کردم و به جام جهانی ۲۰۱۱ ایتالیا بردم، اما هنوز حواله پراید را که قرار بود به ما بدهند ندادند و فقط شعار دادند. امیدوارم اتفاق خوبی فوتبال ساحلی رقم بزند و بازیکنان از لحاظ مالی غنی باشند. همه این بازیکنان از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند و من شنیدم بعضی از بازیکنان تیم ملی ساحلی اجاره نشین هستند و کمبود مالی دارند. سقف قرارداد بازیکن درجه یک و ملی پوش در لیگ فوتبال ساحلی ۵۰۰ میلیون تومان است و با این رقم نمی‌شود کاری کرد. مسئولان باید اتفاق خوبی برای این بازیکنان رقم بزنند. فدراسیون فوتبال میلیون‌ها دلار گرفته  و این پول‌ها را صرف فوتبال ساحلی کند و هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری را تامین کند و استاندارد‌های زمین مناسب در کیش را فراهم کند که فوتبال ساحلی مان رونق پیدا کند. امیدوارم این دفعه هر پولی گیرشان می‌آید سهم بازیکنان فوتبال ساحلی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
فکر نکنم از پس برزیل بر بیایم
Iran (Islamic Republic of)
Saleh
۱۴:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
ولی فکر نکنم مثل فوتبال باشه که هر وقت امیدوار بودیم به بدترین حالت باخته باشیم
آخرین اخبار