محدودیتی در عرضه میوه شب عید نداریم

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی مازاد بر نیاز کشور، محدودیتی در عرضه میوه شب عید نداریم.

مجتبی شادلو گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی از مرز خودکفایی فراتر رفته ایم به طوریکه بخشی از میوه تولیدی در صورت مزیت صادراتی باید به بازارهای هدف صادر شود.

او با بیان اینکه فرآیند توسعه باغات برخلاف سیاست توسعه کشور است، افزود: توسعه باغات به سبب محدودیت بازار و آب و خاک باید برداشته شود و تنها در صورت داشتن بازار صادرات پایدار و مستمر، تولید کرد.

شادلو ادامه داد: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز و محدودیت سفر و رفت و آمد، تقاضای چندانی برای خرید میوه در ایام نوروز نداریم که بر نوسان قیمت در بازار اثر بگذارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه کمبودی در عرضه سیب و مرکبات شب عید نداریم، افزود: علی رغم گذشت زمان زیادی از فصل برداشت سیب، اما تاکنون یک سوم محصول در بازار جذب شده است که براین اساس ۳۵ تا ۴۰ درصد از برنامه ریزی عرضه عقب هستیم.

به گفته او، گرچه ممنوعیت رسمی صادرات سیب و مرکبات نداشتیم، اما صادرات محصولات باغی جوابگوی این میزان تولید نیست.

شادلو گفت: با وجود تورم ۴۰ درصدی تولید، قیمت ها مشابه سال قبل است. در خصوص قیمت صادراتی محصولات باغی هم در صورت عدم صرفه اقتصادی نباید صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
شرم اوره
آخرین اخبار