با توجه به احتمال شیوع آنفلوانزا مرغی

ورود هرگونه پرنده به کردستان ممنوع شد

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، ورود هرگونه پرنده بدون مجوز‌های قانونی از سوی محیط زیست و دامپزشکی به استان ممنوع است.

اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: چند روز گذشته چند محموله پرنده (کبوتر‌هایی مسابقه) که با هدف مسابقه از جنوب کشور وارد استان شده بود، توسط ماموران اجرایی توقیف شد.

وی تعداد کبوترها را بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کبوتر چاهی (جهت مسابقه) خواند و افزود: این محموله ها در شهرستان‌های سنندج، سقز و کامیاران کشف  و  بلافاصله توسط نیرو‌های یگان شناسایی و قبل از پرواز توقیف شدند.

وی یادآور شد: این محموله‌ها با هماهنگی و بررسی دامپزشکی و دستور مراجع قضایی به استان مبدا عودت داده شدند.

حمیدی با تاکید بر اینکه  هرگونه شکار و صید پرندگان در این ایام ممنوع بوده و به هیچ وجه صیادان و شکارچیان حق صید و شکار پرندگان بومی و یا مهاجر را ندارند، گفت: مردم چنانچه موارد مشکوکی از صید و شکار پرندگان بومی و یا مهاجر مشاهده کردند، آن با سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌های واگیر و کشنده پرندگان است، اضافه کرد: این بیماری توسط ویروس نوع A که تمایل زیادی به سلول‌های مخاطی به ویژه دستگاه تنفس و گوارش دارد، ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.