آخرین وضعیت بارندگی در سیستان و بلوچستان + فیلم

فعالیت سامانه بارشی با وجود صدور هشدار‌های هواشناسی علاوه بر آبگرفتگی معابر و طغیان برخی رودخانه‌های فصلی، منجر به غیرحضوری شدن برخی از مدارس سیستان و بلوچستان در پی برودت هوای سرد و مه شد.

  ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از روز گذشته در برخی از مناطق این استان شروع به فعالیت کرده و بارش باران با شست و شوی غبار از چهره شهر‌ها و طبیعت باعث خوشحالی مردم شد.

این بارش منجر به آبگرفتگی معابر، انسداد برخی راه‌ها، طغیان رودخانه‌ها شده و اختلالاتی را در تردد ساکنان برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و از سوی دیگر به علت برودت هوای سرد فعالیت مدارس را از حالت حضوری به غیرحضوری تغییر داد.

گزارش بارش باران از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و بارنسنجی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد که از زابل ۱.۶، زهک ۲.۸، تمندان ۱۵.۵ و ایرانشهر ۱.۱ میلی متر باران باریده است.

محسن حیدری بیان کرد: تا فردا در سیستان و بلوچستان افزایش ابر، بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما و ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز در نواحی مرکزی از سمت جنوب غرب و امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان از سمت شمال وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر روی دریا تا سه شنبه وزش باد نسبتاً شدید و تاپایان هفته بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و دریا مواج پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: سه شنبه در جنوب و جنوب شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در سطح سیستان و بلوچستان شرایط برای بارش باران گاهی رگبارو رعدوبرق فراهم است.

حیدری توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

وی افزود: کشاورزان نیز باید از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در تردد‌های دریایی و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 تعطیلی برخی مدارس در پی برودت هوای سرد

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش خاش اعلام کرد: با توجه به نزول بارش باران الهی و آبگرفتگی معابر امروز دوشنبه تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر این شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطیل و آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان نیز از تعطیلی مدارس در ۲ شیفت صبح و عصر در دلگان خبر داد و گفت: به علت برودت هوا و بارندگی تمامی مدارس در شیفت صبح و عصر در دلگان تعطیل شدند.

آماده باش نیرو‌های راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سازمان هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آماده باش کامل نیرو‌های راهداری استان در پی هشدار سازمان هواشناسی در تمام مسیر‌های ارتباطی زیر پوشش این اداره کل خبرداد.

ایوب کرد اظهار کرد: در پی هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان، درحال حاضر ۱۸ تیم راهداری با ۲۰۰نفر نیروی راهداری در مسیر‌های ارتباطی زیر پوشش این اداره کل مستقر و به حالت آماده باش هستند.

وی افزود: پنج راهدارخانه در محور‌هایی که با بارندگی بیشتری مواجه خواهند بود تجهیز شده است تا رانندگان و مسافران در صورت ضرورت در این راهدار خانه‌ها مستقر شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوجستان تاکید کرد: رانندگان تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنندو در شرایط ناپایدار جوی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار