برگزاری بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری با محوریت بازی و اسباب‌بازی

دبیر رویداد سکوی پرتاب طلوع گفت: با گذشت ۲۰ روز از آغاز فراخوان رویداد سکوی پرتاب طلوع حدود ۷۰ تولیدکننده بازی و اسباب‌بازی طرح‌های خود را ارسال کرده‌اند.

حسام نوربخش دبیر رویداد سکوی پرتاب طلوع اظهار کرد: رویداد سکوی پرتاب طلوع با هدف حمایت و سرمایه‌گذاری در زمینه هست‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه بازی و اسباب‌بازی برنامه‌ریزی شده است. صنعت بازی و اسباب‌بازی یکی از پر ظرفیت‌ترین صنایع خلاق و فرهنگی محسوب می‌شود که گردش مالی جهانی حدود ١٠٠ میلیارد دلار دارد، اما متاسفانه تنها ۱۰۰ میلیون دلار از این گردش، سهم تولیدات داخلی در کشور ما است؛ لذا رشد بومی این صنعت علاوه بر تاثیرات فرهنگی فراوان می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد. از طرفی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان یکی از ارکان اصلی در توسعه این صنعت خواهند بود که در صورت حمایت و سرمایه‌گذاری بر این گونه شرکت‌ها می‌توان آینده روشنی را در این حوزه متصور بود. 

نوربخش گفت: کودکان و نوجوانان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و بعد از بنیان خانواده، نهاد‌های فرهنگی جامعه وظیفه توانمندسازی و پرورش این قشر از جامعه را بر عهده دارند؛ لذا با این نگاه، تمام دستگاه‌های متولی موضوعات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تربیتی به نوعی نیازمند تعامل با یکدیگر جهت ارائه محصولات و خدمات مرتبط به این قشر از جامعه هستند. از طرفی با توجه به تبدیل این حوزه به یک صنعت پر بازده در دنیا، نهاد‌های اقتصادی نیز نباید از این حوزه غفلت کنند؛ لذا حوزه سرگرمی، بازی و اسباب‌بازی کاملا یک موضوع میان بخشی است که توسعه آن مستلزم تعامل بین دستگاهی است.

 دبیر رویداد سکوی پرتاب طلوع خاطر نشان کرد: ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت و همراهی معنوی به عنوان سرمایه‌گذار نیز از گروه‌های برگزیده حمایت خواهد کرد.

منبع: معاونت علمی ریاست جمهوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار