مدیرعامل آبفای زنجان:‌

مشترکان هوای آب را در خانه تکانی‌ها داشته باشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کمبود بارش‌ها در این استان، گفت: اگرچه خانه‌ تکانی از جمله سنت‌های ایرانیان محسوب می‌شود اما دغدغه امروز مدیریت مصرف آب است که در این ایام باید جدی گرفته شود.

علی محمد نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن حیاط، کار درستی نیست که گاهی اوقات هنگام خانه تکانی‌ها دیده می‌شود و در شرایطی که کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند هدر دادن آب کار ناپسندی است.

وی تصریح کرد: برای شست و شوهای ضروری باید تدبیر کرد و اقلام همجنس را در کنار هم شست تا میزان آب مصرفی کمتر شود.

نادرخانی اظهار داشت: آبی را که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست می‌توان برای مصرف گل‌ها و گیاهان خانگی استفاده و از هدر دادن آب جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای شست و شوی فرش و قالی می توان از افراد کاربلد بهره برد و از آب تصفیه شده برای این کار استفاده نکرد.

نادرخانی گفت: با سرویس و تعمیر شیرآلات خراب منزل در این ایام نیز می توان از هدر رفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان بیش از سایر افراد جامعه به راهکارهای مصرف بهینه آب تسلط دارند که باید این راهکارها را در ایام خانه تکانی با دقت بیشتری انجام دهند.

نادرخانی افزود:‌ ۸۰ درصد آب شربی که در اختیار مشترکان قرار می گیرد، تبدیل به فاضلاب می شود که بیش از ۹۹ درصد این فاضلاب نیز مورد تصفیه قرار می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
باید مواظب قطره های آب باشیم نباید آب برای مدد جویان کمیته امداد هم رایگان باشد چون واقعا آب هدر میدن ومیگن رایگان حقمون که واقعا کار زشتیه