فرماندار:

۱۱۲ کاندیدا از حوزه انتخابیه ارومیه در عرصه رقابت ماندند

فرماندار ارومیه گفت: با انصراف یا تغییر حوزه ۲۰ نفر، کاندیدا‌های نمایندگی مجلس در این حوزه به ۱۱۲ نفر رسید.

فرماندار ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تایید صلاحیت نهایی ۱۳۲ کاندیدا از حوزه انتخابیه ارومیه برای انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ارومیه گفت: از این تعداد، ۲۰ نفر انصراف داده یا حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند که با احتساب این آمار، کل کاندیدا‌های نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه به ۱۱۲ نفر رسید.

غلامحسین عماری اظهار کرد: سه نفر از کاندید‌ها تغییر حوزه به ارومیه داده و پنج نفر دیگر از ارومیه به دیگر حوزه‌های انتخابی تغییر محل داده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه آماده برگزاری انتخابات سالم است، افزود: تمامی نامزد‌ها که توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته‌اند، فرصت تبلیغاتی تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه را دارند و پس از آن هر گونه تبلیغات بر اساس قوانین اعلامی غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: ۵۴۹ شعبه اخذ رای در شهرستان ارومیه تمهید شده که ۶ شعبه از آن‌ها مربوط به اقلیت‌های دینی بوده و با توجه به این آمار، یک چهارم کل شعبات اخذ رای آذربایجان غربی مربوط به ارومیه است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه اجرای تمامی مراحل انتخابات به دست خود مردم صورت می‌گیرد، ادامه داد: سلامت و رقابت یکی از شاخص‌های مهم در انتخابات است که در کشور ما به آن بسیار توجه می‌شود و تمامی فرآیند‌های انتخاباتی با انتخاب معتمدین و نفرات پای صندوق بر عهده مردم بوده و در تمامی مراحل نیز حضور دارند.

عماری گفت: آموزش‌های لازم به ویژه در خصوص فرایند اخذ رای در ارومیه صورت گرفته و در سایت فرمانداری نیز بارگزاری شده است ضمن اینکه تمامی متصدیان در این خصوص آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

وی افزود: تمامی فرایند‌ها جز انداختن رای به صندوق و شمارش آرا در ارومیه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.