فریاد مردم آمریکا بر سر فرمانده نیروی هوایی این کشور

تظاهرات‌کنندگان در پاسخ به سکوت پنتاگون درباره فداکاری خلبان آمریکایی برای فلسطین، بر سر فرمانده نیروی هوایی آمریکا فریاد زده و به او اعتراض کردند.

تظاهرات‌کنندگان، صحبت‌های دیوید آلوین، فرمانده نیروی هوایی آمریکا را چندین بار در جریان یک رویداد مؤسسه بروکینگز، با فریاد «اسمش را بگو» و «حالا آتش‌بس» را قطع کردند.

براساس گزارش القدس العربی، کاخ سفید و پنتاگون در مورد ماجرای خودسوزی خلبان آمریکایی آرون بوشنل (۲۵ ساله) در اعتراض به جنگ خونین رژیم صهیونیستی در غزه، تا حد زیادی سکوت کردند. آن‌ها درباره این خلبان آمریکایی تنها به حادثه‌ای در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی بسنده کردند.

آلوین، بالاترین مقام نظامی که تاکنون اوضاع را مدیریت کرده است، گفت که نیروی هوایی در حال بررسی این تراژدی است.

آرون بشنل، ۲۵ ساله، اهل ویتمن ماساچوست، متخصص عملیات دفاع سایبری، عصر یکشنبه بعد از خودسوزی در بیرون سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در اوایل همان روز جان باخت. او قبل از خودسوزی، اعلام کرد که دیگر در نسل کشی شریک نیست و در لحظات پس از آتش سوزی مکرراً شعار فلسطین را آزاد کن سر داد.

 با این حال فرمانده نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت: هرگونه خودکشی، چه به دلیل اعتراض سیاسی یا مسائل انعطاف پذیری یا هر کجا که ممکن است باشد، یک تراژدی است. یک فرآیند تحقیقاتی استاندارد وجود دارد که باید دنبال شود و ما به آن نگاه می‌کنیم تا مطمئن شویم که همه چیز را بدون نقض حریم خصوصی شخصی انجام شود.

تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی خشم تظاهرکنندگان آمریکایی را برانگیخته است، آن‌ها اعلام کردند که آمریکا در عملیات ویرانگر هوایی و زمینی در نوار غزه که جان ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را گرفته است، شریک است.

با این وجود آلوین مستقیماً به معترضان پاسخی نداد. وقتی از آلوین در مورد مرگ بوشنل سؤال شد، فرمانده نیروی هوایی آمریکا آن را برای پرداختن به موضوع خودکشی در ارتش آمریکا تبدیل کرد.

او گفت: ما در سال حدود ۱۰۰ یا بیشتر خودکشی داریم و هر سال سعی می‌کنیم بفهمیم که چگونه می‌توانیم آن را کاهش دهیم؟ این فقط یکی از سربازان ما است که ما از دست دادیم و ما از خانواده او مراقبت می‌کنیم و ما به یگان نگاه می‌کنیم و واقعاً سعی می‌کنیم بفهمیم که آیا زمینه‌ای در پشت این موضوع وجود دارد، چه درس‌هایی می‌توان آموخت. 

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات بوشنل موضوع عمیق‌تری را نشان می‌دهد که اعضای ارتش آمریکا نگران نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکا علیه غیرنظامیان در غزه هستند، ادعا‌های دولت بایدن مبنی بر اینکه اسن رژیم حق دفاع دارد را تکرار کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار