آغاز فرآیند رای گیری در کردستان

همزمان با سراسر کشور رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه در هزار و ۲۹۶ شعبه کردستان آغاز شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شد.

هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۶۱۲ شعبه سیار، ۶۸۴ ثابت، ۷۰۷ شعبه روستایی و ۵۸۹ شعبه شهری در سطح استان آماده حضور پرشور و باشکوه زن و مرد و پیر و جوان در پای صندوق است.

 ۱۳۳ نامزد در کردستان شامل ۴۸ نامزد در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، ۲۹ نامزد در حوزه انتخابیه بیجار، ۲۴ نامزد در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، ۲۱ نامزد در حزوه انتخابیه مریوان و سروآباد و ۱۱ نامزد در حوزه انتخابیه سقز و بانه به رقابت می پردازند.

۱۱۸ نامزد مجلس شورای اسلامی در کردستان مرد و ۱۵ نفر زن هستند، بیشترین تعداد نامزد‌ها نیز در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال هستند.

براساس اعلام رئیس ستاد انتخابات کردستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند و می‌توانند با پنج مدرک هویتی گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت، شناسنامه و کارت ملی به شعب اخذ رای مراجعه کرده و رای خود را در صندوق بیاندازند.

کار رای‌گیری از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است و براساس قانون تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

 ۲۵ هزار نفر متصدی در شعب، کار اخذ رای را بر عهده دارند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است و برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.