آغاز رای گیری در گیلان سرسبز

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ساعتی پیش در بیش از ۲ هزار اخذ رای شهری و روستایی گیلان آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۹۰ شعبه برای جمع آوری آرای مردم در ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است گفت: هزار و ۷۰۴ شعبه روستایی و ۹۸۶ شعبه شهری است.

جواد شفیعی ثابت با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه اخذ رای گیلان ثابت و ۳۷۳ شعبه سیار است افزود: ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر از جمعیت گیلان امروز با حضوری حداکثری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگ زرین دیگری به افتخارات دیار میرزا می‌افزایند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر از واجدان شرایط رای دادن در گیلان مرد و یک میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر زن هستند گفت: گیلان ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر رای اولی دارد که ۴۴ هزار و ۹۵ نفر از این افراد پسر و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر دختر هستند.

جواد شفیعی ثابت با بیان اینکه ۳۵۰ نفر در گیلان برای نشستن بر روی ۱۳ کرسی این استان در خانه ملت رقابت می‌کنند گفت: ۳۱۵ نفر از این افراد مرد و ۳۵ نفر زن هستند.

گیلان ۱۱ حوزه انتخابیه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.