۲۴۳۸ شعبه اخذ رأی آماده رأی گیری از کرمانی‌ها

دبیر ستاد انتخابات کرمان گفت: ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در استان آماده رای گیری از شهروندان است.

حسین موسی‌علی با اشاره به شعب اخذ رای در شهرستان‌های مختلف استان کرمان گفت: یک شعبه مربوط به اقلیت‌های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

به گفته وی تمامی مقدمات برای هر شعبه اخذ رای تعریف و تمامی ملزومات این فرایند در شعب تمهید شده است.

موسی علی با بیان اینکه بیش از ۵۶ هزار نفر به عنوان عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات همکاری دارند، افزود: تعداد تعرفه‌ها بر اساس آمار واجدان شرایط رای گیری طی امسال که از سوی وزارت کشور اعلام شده با در نظر گرفتن یک درصد بیشتر برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تعداد واجدان شرایط رای گیری را در استان کرمان، ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان افزود: از کل تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان یک میلیون ۱۸۰ هزار و ۳۰۷ مرد و بقیه زن هستند.

وی تصریح کرد: در رای اولی‌های استان کرمان نیز ۶۲ هزار و ۱۳۸ مرد و بقیه زن هستند.

موسی علی اظهار داشت: تمام ملزومات اخذ رای همانند فرم صورتجلسات، برچسب صندوق‌های اخذ رای، هولوگرام کارت‌های شناسایی، بنر‌های محل شعب، پلمب‌های صندوق ها، دفترچه راهنما و مهر‌های انتخابات از قبل تحویل فرمانداری‌ها شده است.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف‌ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار