مهارت‌آموزی بیش از چهار میلیون نفر در ۲ سال گذشته

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور از مهارت آموزی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۲ سال گذشته خبرداد.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به ۱۹ گروه هدف مانند روستائیان، عشایر، دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی که بضاعت مالی کمی دارند به‌صورت رایگان آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کند.

وی گفت: توسعه و ایجاد مراکز جوار کارگاهی یکی از کار‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور است که آموزش‌ها در کنار صنایع و بنگاه‌های صنعتی و کارگاهی ارائه می‌شود.

عظیمی با بیان اینکه اکنون بیش از چهار هزار مرکز جوار کارگاهی در کشور فعال است گفت: تجربه خوبی در واگذاری مأموریت‌های محوله به بخش خصوصی در سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر طی ۲ سال گذشته در مراکز دولتی و خصوصی کشور مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را کسب کردند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران برای اعزام مربی آموزشی به کشور عمان خبر داد و گفت: از سوی دیگر ظرفیت آموزش یک‌هزار نفر نیروی کار عمانی در مرکز تربیت مربی ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از هفت کشور آفریقایی هنرجو داریم که آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند گفت: آمادگی برای اعزام مربی آموزشی به دیگر کشور‌ها وجود دارد تا مهارت‌های فنی حرفه‌ای را آموزش دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران متنوع است گفت: مسابقات مهارتی جهانی و آسیایی اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها: مهارت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
مهارت آموزیها در بسیاری از موارد اصلا خروجی ندارد و بشتر برای ارائه آمار است متاسفانه نظارتی نیست و کار آموزان بهره چندانی از آموزش‌ها نمی برند و مدرسین درست عمل نمی کنند و نمرات با پرداخت وجه در زمان آزمون به افراد کمک‌می‌شود سئوالات را جواب می‌دهند و کلاسهای عملی محتوای آموزشی پیش پا افتاده دارد .با آمار کشور ساخته نمی شود بازرسین استانی را باید فعال کرد چه بخواهید و چه نخواهید بدون نظارت درست خبری از بهبود در هیچ زمین‌های امکان پذیر نیست.
آخرین اخبار