استاندار کردستان:

سرکشی از خانواده شهدا مایه برکت است

زارعی کوشا با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا مایه برکت است، گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و سرکشی و دیدار از آن‌ها کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته بزرگداشت هفته شهدا و روز شهید در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان اظهار داشت: مردم استان با حضور خود انتخابات خوبی را رقم زدند که مایه یاس دشمنان شد.

وی با بیان اینکه انتخابات در استان در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، بیان کرد: حضور و مشارکت مردم با وجود تهدید‌ها و هجمه رسانه‌های معاند قابل افتخار بود و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه نمایندگان منتخب باید قدر این اعتماد را بدانند، گفت: خیانت به این اعتماد بزگترین گناه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سرکشی از خانواده شهدا توسط ادارات و دستگاه مختلف تاکید کرد و گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و سرکشی و دیدار از آن‌ها کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

زارعی‌کوشا دیدار از خانواده شهدا را مایه برکت دانست و افزود: دستگاه‌های متولی به خصوص بنیاد شهید گزارش خود را در زمینه اشتغال خانواده شهدا، پرداخت تسهیلات، مسکن ارائه دهند تا بتوان وضعیت خود را بسنجیم و کم و کاستی را رفع کنیم.

وی با یادآور شد: ادارات مکلف هستند حداقل یک درصد منابع خود را به حوزه ایثارگران و شهدا اختصاص دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه چهره‌ها و رخداد‌های برجسته استان در دوران دفاع مقدس باید در قالب‌های فاخر هنری شناخته شود، گفت: این یک تکلیف است که همه ما موظف به انجام آن هستیم.

استاندار کردستان بر ضرورت تسریع در ساخت باغ موزه استان تاکید کرد و ادامه داد: در روز بزرگداشت شهدا در قالب طرح جهاد، تمام مسئولین ادارات استان دیدار خانواده را در اولویت کار خود قرار دهند.

پرونده بمباران شیمیایی روستایی قلعه جی در دست بررسی است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه گفت: کار تدوین تقویم جامعه ایثار و شهادت استان، در حال انجام است و در مرحله تدوین پروپوزال قرار دارد.

علیرضا شهسواری به موضوع بمباران روستای قلعه جی اشاره کرد و گفت: این موضوع برحسب دستور رییس جمهور در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر موضوع شیمیایی بودن این روستا رد شده است، گفت: مردم این روستا دچار مشکلات پوستی هستند که غیرعادی است و ممکن است ناشی بمباران باشد.

شهسواری تاکید کرد: بنابر پیگیری‌های انجام شده مقرر شده تعدادی به عنوان نمونه به تهران جهت انجام آزمایش و تشخیص علت این مشکل پوستی اعزام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار