دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند لباس و پوشاک ایرانی آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است

دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: سند لباس و پوشاک ایرانی با هدف بهره‌مندی از البسه - ایرانی اسلامی، آماده ارائه به این شورا است.

حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه اسلامی ایرانی( شمیم یاس) در اراک، گفت: تاکنون سند لباس و پوشاک ایرانی در کشور وجود نداشته که این سند با همکاری شورای فرهنگی کشور نوشته و آماده عرضه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی بیان کرد: در سال آینده این سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود و سیاست‌گذاری پوشاک ایرانی - اسلامی به تصویب می‌رسد.

دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، کشور به شدت نیاز به حکمرانی لباس ایرانی - اسلامی دارد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا دغدغه‌های فراوانی دارد که همه باید برای رفع آن تلاش کنند.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایجاد مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی - اسلامی یکی از آرزوهای دیرینی بود که سال‌های متمادی دغدغه مومنان بود و این مرکز برای نخستین بار در اراک با عنوان «شمیم یاس» ایجاد شده که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام خسروپناه اظهار کرد: تجربه بیش از ۱۵ سال در این مرکز عرضه شده و این مرکز نیاز اجتماعی کشور را تامین و در ایجاد اشتغال نیز گام‌های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه، مرکز تخصصی شمیم یاس از طراحی خوبی برخوردار است، گفت: لباس‌های مشخص کارمندان با طراحی ایرانی اسلامی باید در این مرکز برای مخاطبان تولید شود.

دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قوانین مناسب در راستای سیاسیت‌های شورای فرهنگی، از قاچاق پوشاک جلوگیری کند و تولید کننده مورد حمایت قرار گیرد، زیرا یکی از نیازهای اصلی لباس است.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: مسئولان استان مرکزی حمایت از مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه لباس ایرانی - اسلامی را استمرار دهند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند و جنس با کیفیت با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: حمایت استان از این مرکز می‌تواند اشتغالزایی را در این مجموعه به میزان بالایی افزایش دهد، دیدبانی و نظارت ما از این مجموعه همچنان ادامه دارد و

از استان مطالبه می‌شود.

دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئولان مرکز کیفیت لباس تولیدی را باید افزایش دهند، چراکه این فقدان، کیفیت آسیب برای تولید محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: طراحی‌ها باید روز به روز نوآوری شود، چراکه نسل جدید نیازمند طراحی نو است، یکی از سیاسیت‌های مرکز، سیاست نوآوری باشد.

وی بیان کرد: اسلام معتقد به زیبایی است، بنابراین باید طراحی‌های جدید با استفاده از هوش مصنوعی مورد اهتمام باشد تا یک مرکز طراحی، تولید و عرضه لباس ایرانی و اسلامی بین‌المللی در اراک شکل گیرد تا کشورهایی که به زیست اسلامی معتقد هستند از محصولات این مرکز استفاده کنند.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این جمله یعنی چی؟ " دبیرعالی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، کشور به شدت نیاز به حکمرانی لباس ایرانی - اسلامی دارد " به نظر میرسه کشور این دغدغه رو نداره بلکه یکی رانت کرده و امتیاز وارد کردن نوعی پوشاک خاص رو دریافت کرده و برای این انحصاری کردن نیاز به تبدیلش به قانون داره تا بشه مونوپل و مافیای پارچه مخصوص دوخت نوعی خاص از پوشاکه زوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
واسه هر چیزی کلی هزینه الکی میکنید تا بگید سند جامع درست کردیم به جای این کارا به دنبال مد ایرانی باشید