از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر رخ داد؛

شهادت بیش از ۳۶۰ کارمند بخش درمان در غزه

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر بیش از ۳۶۰ کارمند بخش درمان شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۶۰ کارمند کادر بهداشت و درمان در نوار غزه شهید و ۲۶۹ نفر دیگر توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بازداشت شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: طی ۱۵۰ روز تجاوز مستمر اسرائیل، نیرو‌های اشغالگر اسرائیل ۳۶۴ پزشک را شهید و ۲۶۹ نفر از جمله روسا و مدیران بیمارستان‌های خان یونس و شمال نوار غزه را بازداشت کردند.

به گفته این وزارتخانه، نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمله به ۱۵۵ مرکز درمانی، ۳۲ بیمارستان و ۵۳  درمانگاه را از مدار خارج کردند و ۱۲۶ آمبولانس را هدف قرار دادند.

پیشتر اسماعیل الثوابطه، مدیر دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرده بود که در آمار اولیه بیش از ۷۱ هزار نفر در نتیجه جنگ اسرائیل در نوار غزه زخمی شده اند.

الثوابطه در بیانیه‌ای تصریح کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل ۲۶۷۵ قتل عام علیه مردم فلسطین در غزه انجام داده است که منجر به شهادت ۳۰۵۳۴ شهید از جمله ۱۳۴۳۰ کودک، ۸۹۰۰ زن، ۳۶۴ پزشک و کادر پزشکی، ۴۸ پرسنل دفاع مدنی و ۱۳۲ روزنامه نگار شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اسرائیل در جریان تجاوزات وحشیانه مستمر خود به غزه، ۱۹ نوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت را مرتکب شده است.

این مقام مسئول نسبت به قحطی در شمال غزه در بحبوحه تجاوزات و محاصره مداوم هشدار داد و تاکید کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه برای شهروندان غزه جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
شهر غزه این همه بیمارستان پیشرفته داشته کی این همه بیمارستان را ساخته بوده ؟؟؟ قبلنا فکر میکردیم غزه جایی هست که مردم خیلی بدبخت و بیچاره هستند تو چادر زندگی میکنند و هیچ امکاناتی هم ندارند نگو که غزه شهر زیبای با آپارتمان های زیبا و بیمارستان های فراوان داشته تهران هم که نزدیک ۱۵ میلیون جمعیت داره اینقدر بیمارستان نداره مردم غزه بنده خدا ها گرفتار این جنگ خانمان برانداز شدند
آخرین اخبار