فرمانده فضایی نیروی هوافضا در دانشگاه تهران:

بهترین ماهواره‌ای که پرتاب کردیم نور۳ است

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: پنج مورد از ماهواره‌های پرتاب شده در چند ماه اخیر، توسط سه ماهواره‌بر بومی پرتاب شده‌اند.

علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در کنفرانس بین‌المللی انجمن هوا فضای ایران که در دانشگاه تهران برگزار شد مطرح کرد: تا حدود ۱۵ سال پیش سامانه های ما صد درصد خارجی بودند. اکنون هم نود و پنج درصد کشورها سامانه‌های خود در هوا فضا را می‌خرند چون بسیار پیچیده و پیشرفته هستند.

او به دانشجویان توصیه کرد: از دانشکده های هوا فضا و دانشجوها درخواست میکنم اگر هوا فضا می‌خوانند حتما یک زبان برنامه نویسی پایه را یاد بگیرند.

جعفرآبادی در بخش دوم صحبت های خود مطرح کرد: در حوزه پهپاد به این فکر می‌کنیم که چگونه می شود از چهار گوشه کشور همزمان صدها پهپاد بلند شوند طوری پرواز کنند که هزار کیلومتر آنطرف تر و در یک زمان خاصی همه فرود بیایند. یک نمونه هم پهپاد ۱۳۶ است که آوازه جهانی پیدا کرده است.

او عنوان کرد: در حوزه موشک، در حال حاضر تمرکز روی موشک‌های هایپرسونیک و هایپرسونیک بالستیک و کروز را داریم. 

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: قدرت فضایی همیشه انعکاس از چیزی است ک یک ملت بزرگ می‌تواند انجام دهد. کشور عزیز ما در چندماه گذشته چند پرتاب موفق ماهواره داشته است. پنج مورد از این ماهواره ها توسط سه ماهواره بر بومی پرتاب شده است . این نشان می دهد شکوفه های قدرت فضایی ما در حال شکفتن است.

او عنوان کرد: در حال حاضر به زعم بنده بهترین ماهواره فعلی که پرتاب کردیم و فکر می‌کنم پیشرفته ترین ماهواره کشور باشد ماهواره نور ۳ است. این ماهواره بعد از ۵ ماه کاملا سالم است و هیچ افتی نداشته است. هر دو محموله سالم هستند و کار می‌کنند.

او گفت: اکنون در حوزه هوا فضا، کشور یک چشم انداز روشنی برای آینده دارد. ما ۲۰۰ سال در وابستگی و خودباختگی بودیم و ۴۵ سال است که با زحمت و مشقت روی پاس خود ایستاده‌ایم.

امروز در هوا فضا به جاده هایس رسیدیم که چشم انداز خیلی روشنی دارند و بعد از این با سرعت و اطمینان بیشتری حرکت خواهیم کرد.

در ادامه تصاویر دوربین‌های کپسول زیستی پژوهشگاه هوافضا وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بقول یک بنده خدایی : وب کم معلق در فضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اون یه ماهواره ی دیگه بود، نمیدونم حرف الکی نزن، زحمت بقیه رو هم خراب نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
حالا این ماهواره ها کار هم می کنند؟ یه ویدیو تهیه کنید لطفا مردم متوجه بشن که این پول ها و هزینه ها بی فایده نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
چرت و پرت نگو !
اگه کار نمیکردن نیاز نبود فیلم پخش کنن. انقدر دشمن داریم که برای امثال تو با هزاربرابر بزرگنمائی بگن که کار نمیکنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
شما جماعت دوست دارید میلیاردها دلار خرج کی روش دربی و ایران مال بشه ولی چند میلیون دلار خرج علم نسه تمامی کسورهای پیشرفت که هندم جزوشون شد در صنعت هوافضا هستند ما خیلی عقبیم صدبرابر باید کاربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
خوب یادمه چند سال پیش میگفتن موشکها فوتوشاپه بعد که دقت و قدرتش محرز شد گفتن روسیه داده پهپاد رو هم اولش همین بود وقتی اوکراینیها شاهد شاهد کردن فهمیدن چه خبره ،حالا نوبت هندی کم معلق شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
هزاران ماشاالله به ایران و ایرانی........
آخرین اخبار