کناره گیری سناتور آریزونا و چالش دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت مجلس سنا

«کریستن سینما» سناتور ایالت آریزونای آمریکا از شرکت انتخابات آتی کنگره انصراف داد و دموکرات‌ها را برای حفظ اکثریت خود به چالش کشید.

 «کریستن سینما» سناتور ایالت آریزونای آمریکا اعلام کرد که در انتخابات آتی کنگره در ماه نوامبر شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب، دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت خود در سنا در این ایالت باید به رقابت با جمهوریخواهان بپردازند.

خانم «کریستن سینما» سناتور ایالت آریزونای آمریکا که روز سه شنبه به وقت محلی کناره گیری خود را از انتخابات آتی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک دموکرات وارد کنگره آمریکا شد، اما در سال ۲۰۲۲ از این حزب جدا شد و خود را مستقل اعلام کرد.

کریستن سینما همچون برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت با دموکرات‌ها همسو بودند تا آن‌ها بتوانند اکثریت خود را در سنا حفظ کنند.

اگر سناتور سینما تصمیم می‌گرفت برای دور دوم نامزد شود، با یک انتخاب مجدد سخت مواجه بود، اما اکنون کناره گیری او به این معناست که انتخابات نوامبر، احتمالاً یک رقابت دو طرفه بین روبن گالیگو، نماینده دموکرات و کاری لیک جمهوریخواه برای کسب کرسی ایالت آریزونا است که می‌تواند به تعیین کنترل سنا کمک کند.

سناتور گری پیترز از میشیگان، که ستاد انتخاباتی دموکرات‌های سنا را رهبری می‌کند، گفت که حزب بطور "خستگی ناپذیر" فعالیت خواهد کرد تا این کرسی در کنترل دموکرات‌ها باقی بماند.

استیو داینز، رئیس ستاد انتخاباتی جمهوری خواهان سنا، گفت که عدم شرکت سناتور کریستن سینما در انتخابات آتی، "فرصتی منحصر به فرد برای جمهوریخواهان ایجاد می‌کند تا اکثریتی پایدار در سنا در نوامبر امسال ایجاد کنند. "

حزب دموکرات با اکثریت حداقلی یعنی ۵۱ به ۴۹ کنترل مجلس سنا را در دست دارد و با کناره‌گیری خانم سینما، کرسی او در ایالت آریزونا که یک ایالت چرخشی است و جمهوریخواهان در این ایالت، پایگاه قدرتمندی دارند، می‌تواند حزب جو بایدن (دموکرات ها) را برای کنترل این مجلس با مشکل مواجه کند.

این در حالی است که «جو منشن» سناتور دموکرات دیگری این مجلس از ایالت ویرجینیای غربی که از پایگاه‌های مهم جمهوریخواهان بوده، نیز اعلام کرده است که با پایان مجلس سنا در ژانویه ۲۰۲۵، کناره گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ حدود ۸۰ درصد آرای ایالت ویرجینای غربی را کسب کرد و تحلیلگران می‌گوید که جانشین سناتور کنونی دموکرات آمریکا، یک جمهوریخواه خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
در آمریکا پولدارها غیر از مدارک پولی باپول کارگردانها را میخرند وهنرپیشه میشوند وموقعی طرفدار پیدا کرد برتی ریاست جمهوری کاندید میشودو
آخرین اخبار