واکنش رئیس فدراسیون تنیس روی میز به سهمیه نگرفتن ایران

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: حق می‌دهیم که انتظار از تنیس روی میز وجود داشته باشد، اما شرایط و داشته‌های ما نسبت به آنچه رقبا دارند، تاثیرگذار است.

مهرداد علی‌قارداشی رئيس فدراسيون تنيس روی ميز درباره اینکه تیم ملی تنیس روی میز ایران به دلیل رنکینگ پایین‌تر نسبت به هند سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد، بیان کرد: ما باید نگاه کنیم از کجا به کجا رسیده‌ایم. نمی‌توان در مدت کوتاه انتظار داشت جهش خیلی زیادی داشته باشیم. شرایط و داشته‌های ما نسبت به آنچه رقبا دارند هم تاثیرگذار است. تا الان پیشرفت خوبی داشته‌ایم البته اگر می‌توانستیم به المپیک برویم خیلی بهتر بود.

او ادامه داد: برخی رقبای ما در قاره‌های خود شرایط خوبی دارند و برخی دیگر مانند هند از منابع مالی و انسانی خوبی برخوردارند. تیم تلاش خودش را کرد و در بازی مقابل پرتغال شرایط ما مانند بازی با ژاپن در بازی‌های آسیایی بود. در هانگژو بازی‌هایی را که به گیم پنجم کشیده شد، بردیم، اما در مقابل پرتغال واگذار کردیم. این حسرت را داریم که سهمیه به دست نیامد، اما با توجه به نتایجی که تاکنون گرفته‌ایم، انتظار توجه ویژه داریم.

رئيس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند از دست رفتن سهمیه تیمی می‌تواند تلنگری باشد تا از الان برای سهمیه چهار سال بعد برنامه‌ریزی شود، گفت: با برنامه‌ریزی خیلی خوبی که داشتیم الان در رنکینگ ۹۴ امتیاز عقب هستیم در غیر این صورت ممکن بود ۱۹۴ امتیاز عقب باشیم. البته حق می‌دهیم که انتظار از تنیس روی میز وجود داشته باشد.

قارداشی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ایران الان سهمیه تیمی را از دست داده است و المپیک پاریس گذشت، برای چهار سال بعد چه برنامه‌ای دارد تا از تمام شانس‌های خود برای گرفتن سهمیه استفاده کند، چون این انتظار وجود دارد تنیس روی میز گام‌های بلندتری بردارد، تصریح کرد: وقتی ما را با فدراسیون‌های مشابه مقایسه کنید تازه متوجه می‌شوید که چقدر خوب کار کرده‌ایم. ما تلاش خودمان را می‌کنیم، اما سخت است بخواهیم به‌تن‌هایی با سرعت زیاد کار را جلو ببریم. لازم است حمایت رسانه‌ها، وزارت ورزش و دیگر ارگان‌ها از تنیس روی میز بیشتر شود.

او در پاسخ به این پرسش که فدراسیون امیدوار است دو سهمیه انفرادی بگیرد، چون رقابت در آسیا میانه هم آسان نیست، گفت: کار آسانی نیست، اما خیلی‌ها به من گفته‌اند که بازیکنان ایران خیلی باثبات شده‌اند. در بیشتر رویداد‌ها فراتر از انتظار و بودجه‌ای که داشتیم، کار کرده‌ایم. با توجه به اینکه دختران هم روی فرم هستند، امیدوارم بتوانیم دو سهمیه در مردان و یک سهمیه در بانوان بگیریم.

منبع: ايسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار