تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه مکلف است تا تیرماه سال آتی نسبت به تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش اقدام نماید.

سحر فامیل زارع سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان گفت در خصوص اقدامات فناوری انجام شده سند آمایش سرزمین و جلسه وبیناری برگزار شده، اظهار کرد: بیشتر از ۴۰۰ کاربر در جلسه ما حضور داشتند و جلسه بین ادارات کل استانی و شهرستان‌ها به صورت وبیناری بود. ما میزبان دکتر شجیع، مشاور علمی این پروژه بودیم و معرفی ابزار‌ها را انجام دادیم. در این جلسه مصوب شد که آموزش‌ها به صورت یک کلیپ در گروه مخصوص آمایش بارگذاری شود. استان‌های آذربایجان غربی، قم و البرز، استان‌های پایلوت هستند و قرار است به ثبت داده‌های مکانی خود اقدام کنند و بعد از طی فاز آزمایشی، سایر استان‌ها می‌توانند، اقدامات لازم را انجام دهند.

او در خصوص جزئیات سند آمایش سرزمین گفت: پیرو دستور مقام عالی وزارت در خصوص تدوین سند آمایش سرزمین و مصوبه شورای عالی ورزش در این خصوص، مکلف هستیم تا تیر ماه سال آینده این سند را نهایی کنیم. اقدامات زیرساختی خوبی برای داده‌های مکانی از سمت مرکز فناوری انجام شده است. این داده‌ها در قالب دیجیتال صورت‌بندی می‌شود و اولین جلسه آموزشی اپلیکشین نقطه‌زنی داشتیم که در این برنامه این امکان به استان‌ها داده می‌شود که با ثبت مکان جغرافیایی مختلف، امکان برداشت آن شکل بگیرد و ما آن اطلاعات را داشته باشیم و آن را به شکل آمایش سرزمینی تحلیل کنیم.

زارع در ادامه اشاره کرد، بحث آمایش سرزمین، تلاقی ارکان محیط، انسان و فعالیت است، که ثبت وضعیت موجود داده‌های مکانی زیرساخت اصلی آن است. پس از ثبت داده‌ها توسط ادارات کل استانی و شهرستانی، فاز دوم آمایش، با تحلیل وضعیت موجود و پیش‌بینی شاخص‌های تعادل‌سنجی، توزیع عادلانه منابع را رقم خواهد خورد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: با توجه به اهمیت بالای این سند در فرآیند‌های تصمیم گیری و بر اساس مصوبه شورای عالی ورزش، تا نهایی سازی سند مذکور امکان شروع پروژه عمرانی جدید وجود ندارد که این موضوع بیانگر توقف نیست بلکه موجب هدفمندسازی در پروژه هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار