خرید ۳۵۰ تن برنج مازاد کشاورزان گیلانی

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: در ۱۷ شهرستان گیلان خرید برنج مازاد نیاز کشاورزان با قیمت توافقی کیلویی ۷۵ هزار تومان آغاز شده است.

کیوان حسن پور لسکو کلایه مدیر تعاون روستایی گیلان افزود: با توجه به اینکه دولت از اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان خبرداده بود و تعاون روستایی گیلان هم مکلف شده بود برنج‌های مازاد نیاز کشاورزان خریداری کند، اما تا کنون هیچ اعتباری به تعاون روستایی برای خرید برنج شالیکاران اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به حمایت‌های معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری گیلان گفت: تعاون روستایی گیلان برای رفع مشکل کشاورزان خود جوش پای کار آمده و در ۱۷ شهرستان گیلان خرید برنج مازاد نیاز کشاورزان را با قیمت توافقی ۷۵ هزار تومان آغاز کرده و تا کنون ۳۵۰ تن برنج هاشمی را خریداری و بسته بندی کرده است. 

کیوان حسن پورافزود: تعاون روستایی گیلان برای رفع این مشکل با فروشگاه‌های اتکا قرارداد منعقد کرده تا برنج درجه یک گیلان را در فروشگاه هاعرضه کنند. 

به گفته کیوان حسن پور، اگر اعتبار خرید برنج توافقی سریع اختصاص یابد مشکلات کشاورزان و ۱۰۰ هزار تن برنج مانده در انبار‌ها نیز خواهد شد.

این در حالیکه دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران از اختصاص اعتبار ۶۵ هزار میلیارد ریالی دولت خبرداده بود و اعلام کرد: دولت با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محصول تولیدی کشاورزان داخلی را خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردمیهن پرست ایران
۱۴:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
۱۵روز دیگه عید است و کشاورزهم هنوزمحصول خودرانفرخته این عید برای یک کشاوز فقط عید شرمندگی است نه عید نوروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
برنج ایرانی = بهترین برنج دنیا