ایران به جمع ۵ کشور سازنده راکتور تولید متانول پیوست

اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌ خود نوشت: اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود.

او افزود: اصلی‌ترین تجهیزات ساخته شده که از آن رونمایی خواهد شد، شامل راکتورهای اصلی تولید متانول با نام R۳۰۰۱ است که برای اولین بار در ایران ساخته شده ودر فاز اول قرارداد ساخت تعداد ۶ دستگاه از این راکتورهای تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا امضا شده است.

وی ادامه داد: این شرکت‌های پتروشیمی از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است که در راستای باور به توانمندی داخلی در ساخت تجهیزات فوق سنگین تجهیزات خود را از شرکت ماشین‌سازی اراک تامین می‌کنند تا علاوه بر کمک به تولید داخل، تقویت هم‌افزایی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان را رقم بزنند.

تولید رآکتور متانول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
کپی برداری از تجهیزات پتروشیمی های تولید کننده متانول دیگه بوق و کرنا ندارد راست میگید از صقر تا صد بسازید بویژه دستگاههای دوار بمانند کمپرسورهای دور بالا که بعنوان های تک شناخته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خوشم میاد تو خبرها تو همه چی یا اولیم یا جزو اولین ها. ولی سطح زندگی و رفاه همیشه آخرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
ساخت این تجهیز توسط یک شرکت داخلی و به دست متخصصان مربوطه انجام شده است و صندوق فقط نقش تامین مالی را به عهده داشته است خبر به گونه ای اعلام می شود که گویا کار توسط مدیران و مسئولان دایم التغییر انجام شده است از تاخیر چند ساله در پروژه هم صرفه نظر می کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
فعلا که فقط مازوت سوزی و آلودگی هوا رو داریم.
آخرین اخبار