در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«هلال» و دنیایی از خرده فرهنگ‌ها/ مهمانان برنامه از ۲۷ کشور اسلامی دعوت شدند

ویژه‌برنامه «هلال» با اجرای محمد دلاوری از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن رفت و مهمان‌های ویژه‌ای از سراسر دنیا داشت.

ویژه‌برنامه افطارگاهی «هلال» با اجرای محمد دلاوری، مجری تلویزیون از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن رفت و مهمان‌های ویژه‌ای از سراسر دنیا داشت. برنامه «هلال» در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید شد و با حضور مهمان‌هایی از ملیت‌های مختلف، دریچه‌ای به سبک زندگی مسلمانان جهان اسلام در ماه امت باز کرد و پیوند‌های مشترک امت اسلامی را از دل قصه و سرگذشت مهمان‌ها به تصویر کشید.

۳۰ مهمان از کشور‌های مختلف، قصه خود را از زندگی شخصی، فرهنگ و آداب و رسوم در برنامه «هلال» روایت کردند. «هلال» با تهیه‌کنندگی مجید ظریف و اجرای محمد دلاوری هر روز از حوالی ساعت ۱۷ پخش شد.

مجید ظریف تهیه کننده برنامه هلال افطار شبکه یک گفت: ایده برنامه هلال از اینجا شکل گرفت که ما بنا داشتیم با محوریت معرفی کشور‌های جهان اسلام سراغ پیوند‌های جامعه اسلامی برویم و شعار برنامه هم این بود که ما به هم ربط داریم.

وی ادامه داد: در طول برنامه به این ربط‌ها پرداختیم که مهمترین آن‌ها کتاب قرآن، پیامبر و مناسک دینی ما است و یکی از پررنگ‌ترین نقاط مشترک همان ماه رمضان است.

ظریف عنوان کرد: در برنامه هلال سراغ آیین‌ها، فرهنگ عمومی، موسیقی و نوا‌های رمضانی و غذا رفتیم و به ۲۷ کشور اسلامی در قاره آفریقا، امریکا، اروپا در سراسر جهان پرداختیم.

 وی افزود: بیشتر مهمانان مسلط به زبان فارسی بودند و یا تجربه حضور در ایران را داشتند، به دلیل اینکه مخاطبان داخلی برنامه را می‌بینند اگر ما به سراغ ترجمه می‌رفتیم ارتباط بین فرهنگی را نمی‌توانستیم به خوبی نشان دهیم و بیشتر تلاش کردیم زبان فارسی را بلد باشند و تناسب‌های فرهنگی را به خوبی نشان دهیم.

این تهیه کننده توضیح داد: ما ابتدا کشور را معرفی می‌کردیم و در آیتم بعدی معرفی مهمان را داشتیم و در قسمت دیگر گفت‌وگو مجری با مهمان را پیرامون معرفی کشورش و روایت شخصی درباره ایران را داشتیم.

ظریف درباره انتخاب مجری و مهمانان اظهار کرد: ما در انتخاب مهمانان حساسیت بسیاری داشتیم و گزینه‌های زیادی بود. روایت داشتن و خوش صحبت بودن مهمان حائز اهمیت بود. آقای دلاوری به دلیل اینکه در حوزه روایت بسیار تجربه خوبی داشتند و در کنارش تجربه سفر به کشور‌های دیگر دارند به عنوان مجری انتخاب شدند و در بخش سردبیری برنامه به گروه ما خیلی کمک کردند.

وی ادامه داد: در پایان برنامه به مهمانان یک تمبر یادبود هدیه دادیم و این تمبر را با شرکت ملی پست ایران ثبت رسمی کردیم که هر کدام از مخاطبان دوست داشتند استفاده کنند. 

ظریف خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شد و در هر در بخش‌هایی از برنامه به نهضت ملی زندگی با آیه‌ها پرداختیم و ما تلاش کردیم با آیه‌هایی که برای زندگی اختصاص دارد قصه‌های مهمانان را با هر یک از این آیه‌ها خطاب کنیم و در این مسیر حرکت کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار