والدين مراقب استفاده از كتري برقي باشند

در دسترس بودن کتري برقي خطرات سوختگي و برق گرفتگي را براي کودکان به همراه دارد زيرا ممکن است کودک سيم آويزان کتري را کشيده و به روي خود واژگون کند.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ آرزو دهقاني، كارشناس آموزش اداره پيشگيري از حوادث اورژانس كشور ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: افراد براي پيشگيري از سوختگي با مايعات و در صورت استفاده از کتري برقي، بهتر است آن را در محل امني قرار دهند و به محض جوش آمدن آب، سيم را از پريز برق خارج كرده و سيم کتري را به حالت آويزان نگذارند.

آرزو دهقاني با بيان اين كه نبايد مسئوليت حمل ظرف هاي داغ را به کودکان واگذار كرد، تصريح كرد: استفاده مستقيم از سماور حتي در مواقعي که آب آن سرد باشد خطرناک است ، زيرا ممکن است به صورت عادت درآيد و هنگام داغ بودن باعث سوختگي شود سماور را به گونه اي قرار دهيد که اطفال امکان دسترسي به شير آن را نداشته باشند.

وي در خصوص پيشگيري از سوختگي با آب حمام، گفت: بهتر است درجه آب گرم کن حمام روي دماي کمتر از c60 تنظيم شود و در صورت بالا بودن دماي آب گرم کن هنگام استحمام، سعي کنند ابتدا شير آب سرد را باز و سپس با شير آب گرم دماي آب را تنظيم كنند و توصيه مي شود به منظور پيشگيري از سوختن کودکان و ساير آسيب ها، کودکان را حتي براي زمان کوتاه نيز، در حمام تنها نگذاريد.

دهقاني توصيه كرد:‌ هميشه قبل از اين که کودک را زير آب بگيرند بايد از مناسب بودن دماي آن مطمئن شوند و آب ولرم براي حمام کردن کودک بسيار مناسب است. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار