دستگیری ۱۱ حفار غیر مجاز در شهرستان نور

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از دستگیری ۱۱ حفار غیر مجاز و کشف و ضبط چندین فلزیاب در شهرستان نور، خبر داد.

محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان نور، در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر تعدادی افراد ناشناس در منطقه که قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی و حفاری غیر مجاز بودند بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به‌همراه عوامل انتظامی به منطقه عازم شدند و پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در چند عملیات غافلگیرانه توانستند حفاران غیر مجاز را دستگیر و از آنان ۴ دستگاه فلزیاب، یک دستگاه هیلتی و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

او افزود: در پی ماموریت‌های صورت گرفته در شهرستان نور ۱۱ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

فرمانده یگان حفاظت مازندران افزود: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار