افتتاح دومین کانون داوری کشور در استان گلستان

دومین کانون داوری کشور امروز در استان گلستان افتتاح شد.

معاون داوری و میانجیگری مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در همایش استانی تبیین نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی کشور در گرگان گفت: در راستای دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری مصوب ریاست محترم قوه قضاییه، کار ساماندهی داوری حرفه‌ای در حال انجام است و راه اندازی کانون‌های داوری در کشور آعاز شده است و استان گلستان دومین استان کشور است که این کانون را راه اندازی می‌کند.

محسن مقدس افزود: این کانون‌ها قسمتی از سیاست گذاری‌های صورت گرفته در حوزه داوری را برعهده می‌گیرند و انجام می‌دهند.

وی افزود: برای داوری عمومی و تخصصی، مطابق بند ۲ ماده ۲ دستورالعمل ساماندهی داوری حرفه‌ای رویکرد قوه قضاییه به سمت انتخاب اصلح و استفاده از نخبگان است که بعد از جذب به عنوان داور حرفه‌ای شناخته می‌شوند و الحمدلله استان گلستان رتبه اول بیشترین ارجاع به داوران حرفه‌ای را به تناسب پرونده‌های قابل ارجاع به داوری دارد و از این جهت مدیریت استان پیشرو در اجرای سیاست‌های مصوب ریاست محترم قوه در دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری است.

او ادامه داد: برای تحقق امر ساماندهی برنامه ما جذب نخبگان حقوقی از جامعه حقوقدانان از جمله قضات بازنشسته، وکلا، مدیران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات قضایی و اساتید دانشگاه و در حوزه داوری تخصصی جذب کارشناسان نخبه است.

وی با اشاره به این که داوری دارای حیثیت داخلی و بین المللی است افزود: اکنون در کشور‌های پیشرفته دنیا، داوری سبب رسیدگی زودتر به اختلافات و خلوت شدن محاکم شده است.


مقدس با بیان این که رای داوران، آرای قطعی است گفت: با انتخاب نخبگان و حرفه‌ای کردن داوری به سمت و سویی خواهیم رفت که داوری در ترازنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.