طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تا عید فطر ادامه دارد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: امسال  طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی از ۲۰ اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.

حسن اختیارزاده در حاشیه بازدید طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مراکز عمده عرضه فرآورده‌های خام دامی در جمع خبرنگاران گفت: امسال  طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی از ۲۰ اسفند آغاز و تا عید فطر ادامه دارد.

او با بیان اینکه نظارت سازمان دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی در طول سال ادامه دارد، افزود: در این طرح حدود ۶۵۰ اکیپ ثابت و بیش از ۱۵۰۰ اکیپ سیار  فعال است.

اختیارزاده ادامه داد: بنابر هماهنگی صورت گرفته کشتارگاه ها در همه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به جزء روز اول فروردین ماه و پنجشنبه ها فعال هستند و نگرانی در این خصوص نداریم.

به گفته او، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر خارج از زمان اداری انجام می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور به جزء نظارت بر محصولات تولیدی داخلی، سردخانه ها، کشتارگاه ها، واحدهای فرآوری و بسته بندی گوشت و عرضه آن بر واردات گوشت  نظارت دارد به طوریکه این محصول طی مراحل قانونی بهداشتی و قرنطینه ای ترخیص و وارد کشور می شود.

او با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی نظارت بر فرآورده های خام دامی است، افزود: این امر بدون کمک ناظران بهداشتی که عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند، ممکن نیست زیرا این افراد در تمامی مراکز فراوری، کشتارگاه ها، بسته بندی نظارت دارند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره برخورد با متخلفان فرآورده های خام دامی گفت:  طبق قوانین و مقررات قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد خواهد شد.

او گفت: از سنوات گذشته تاکنون سازمان دامپزشکی نسبت به استقرار دائم ناظران و مسئولان فنی و بهداشتی در واحدهای کشتارگاه ها، فراوری و بسته بندی اقدام کرده بود به طوریکه در برخی واحدها چندین ناظر بهداشتی مشغول هستند و حتی در واحدهایی مثل کشتارگاه ها که از حساسیت بالایی برخوردار است چندین مسئول فنی بهداشتی و ناظر دولتی فعالیت دارند تا این اطمینان حاصل شود که محصول سالم به دست مصرف کنندگان می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار