آغاز طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ درکرمان

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ با حضور جمعی مدیران نظامی واجرایی در ستاد پلیس استان برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان در این آیین با ذکر نام و یاد شهدای عرصه نظم و امنیت از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست وضعیت معابر و طرح‌ها ترافیکی ایام پایانی سال و برنامه‌های نظم و امنیت نوروز را با جدیت مضاعف به اطلاع مردم برسانند. 

سردار ناصر فرشید گفت: در این میان بر استفاده همه نهاد‌ها از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم به ویژه در خصوص اقدامات و تدابیر ایام نوروز، وضعیت جوی، امور ترافیکی و دیگر موارد تاکید داریم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به آغاز رزمایش ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهاد‌های خدماتی و امدادی گفت: پلیس به نوبه خود به صورت مضاعف در محور‌های درون و برون شهری حضور و استقرار خواهد داشت، اما همه باید در کنار هم تلاش کنیم حوادث جاده‌ای رخ ندهند و شدت حوادث نیز با رعایت مقررات کاهش یابند.

رئیس پلیس راه شمال استان نیز در این رزمایش بیان کرد: برای ارتقاء ایمنی سفر‌های نوروزی بیش از ۹ هزار نیرو در قالب ۲ هزار و ۹۰۰ تیم گشتی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح راه‌های استان به صورت شبانه روز فعالیت می‌کنند تا ان شا الله بتوانیم با تلاش تمامی دستگاه‌های خدماتی، نوروزی بدون حادثه داشته باشیم.

وی افزود: ما موظف هستیم شرایط خوبی را برای مردم فراهم کنیم که در این راستا خط قرمز‌هایی داریم که بدون اغماض اعمال قانون خواهیم کرد و با افرادی که می‌خواهند با جان مردم بازی کنند به جد برخورد می‌شود.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه برابر تحلیل‌های صورت گرفته در ایام نوروز قبل بیشتر حوادث در روز‌های آغازین طرح در شروع سفر‌ها و در روز‌های پایانی و مسیر برگشت بوده است، گفت: بالغ بر ۸۰ درصد مردم نکات را رعایت می‌کنند و فقط تعدادی کمی هستند که آرامش مردم را از لحاظ امنیت بر هم می‌زنند.

سرهنگ رضایی از هم استانی‌ها و بانوان فرهنگ یار ترافیک و همیاران پلیس به خصوص رانندگان خواست به توصیه‌های پلیسی و همچنین به آموزش و هشدار به دیگر رانندگان توجه کنند تا بتوانیم با کمک یکدیگر سوانح را کاهش دهیم.

در ادامه این رزمایش معاون امنیتی انتظامی استاندار کرمان نیز تعطیلات عید نوروز را مربوط به عموم مردم برشمرد و بر خدمت رسانی مضاعف به شهروندان، رانندگان عبوری و مسافران دیار کریمان تاکید کرد.
 

جلالی با اشاره به تقویت گشت‌های محسوس در مناطق گردشگری و تشریح نقش مجتمع‌های خدماتی بین راهی در کاهش تصادفات گفت: پلیس در تمام ماموریت‌ها حضور دارد که در این رابطه از همه کارکنان جان بر کف پلیس تشکر و قدردانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار