تعیین مهلت یک هفته‌ای برای ثبت اطلاعات مودیان در سامانه مودیان

رئیس مرکز پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان مالیاتی باید به صورت آنلاین اطلاعات خود را ثبت کنند، اما برای برخی از کسبه که به شیوه سنتی فعالیت می کنند مهلت یک هفته ای برای ثبت اطلاعات در نظر گرفته شده است.

برزگری، رئیس مرکز پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در مدل نهایی سامانه مودیان  صوررت حساب ها به صورت آنلاین در سامانه  پایانه های فروشگاهی ثبت می شود، گفت:  این صورت حساب ها  قاعدتا توسط فعال اقتصادی صادر می شود و  در  سامانه مودیان و به عنوان ثبت نهایی ثبت می شود.

وی با بیان اینکه برای صدور این صورت حساب ها یک فرجه نهایی در نظر گرفته شده است، گفت:  طبق اعلام قبلی در ابتدای اجرای قانون همه مودیان  باید به صورت آنلاین اقدام به ثبت اطلاعات می کردند اما برخی از فعالان به  دلیل روندی که در  کسب و کار آنها وجود داشت  نمی توانستند اقدام به ثبت اطلاعات به صورت آنلاین کنند در نتیجه مهلت قانونی برای ثبت اطلاعات به مدت یک هفته قرار دادیم .

او افزود:  سامانه مودیان یک اظهار نامه به صورت پیش فرض از ابتدای سال 1403 قرار داده است و مودیان موظف هستند در این اظهار نامه تمامی اطلاعات فروش خود را ثبت کنند.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار