مشارکت دو هزار و ۵۰۰ هزار دانش آموز در طرح دادرس

سید حسین زرگر از اجرای طرح دادرس در استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان سمنان در طرح دادرس مشارکت کردند.

سید حسین زرگر معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان  با بیان اینکه ۷۱ مدرسه استان سمنان میزبان طرح دادرس بوده است، گفت: ۷۷ دوره با مشارکت و همکاری ۵۱ نفر از مربیان هلال احمر استان سمنان تاکنون برگزار شده است.

معاون هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه در هر مدرسه دو تیم ۱۴ نفره و یک نفر ذخیره به کار گیری شده است، تاکید کرد: آشنایی با جمعیت هلال احمر از موضوعات این طرح است.

زرگر با بیان اینکه آیتم‌های پناه گیری و خروج ایمن در هنگام خطرات از جمله آموزش‌های این طرح است، تاکید کرد: ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی از دیگر آموزش‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح با مسائل مرتبط با خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری آشنا شدند، افزود: پس از اتمام آموزش‌ها مرحله مقدماتی المپیاد آماده در قالب درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال احمر استان سمنان گفت: در پایان از هر شهرستان یک تیم منتخب به مسابقات مرحله استانی اعزام شده و سپس در مرحله استانی نیز یک تیم از برادران و یک تیم از خواهران استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.