۶۲۸ واحد مرغداری در لرستان وجود دارد/‌توزیع۶۰۰ هزار تن انواع نهاده در لرستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشتار روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن مرغ در این استان خبر داد.

صادق اسداللهی با اشاره به وضعیت پایدار بازار مرغ در لرستان، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش تولید گوشت در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشتار مرغ در لرستان به‌صورت روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است، افزود: ما هیچ‌گونه مشکلی تا پایان فروردین برای تأمین گوشت مرغ در این استان نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به انجام ۲.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در این استان از ابتدای اسفند تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲، عنوان کرد: ۵۰۰ تن مرغ جمع‌آوری‌شدۀ مازاد بر مصرف این استان ذخیره‌سازی شده است.

وی اعلام کرد: ۶۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های مانند کنجاله سویا، دانه ذرت، دانه جو، کنسانتره، کنجاله کلزا و پنبه‌دانه دامی از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ با قیمت مصوب بین تولیدکنندگان توزیع شده است.

اسداللهی با توجه به انجام ۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه ۱۴۰۲، گفت: میزان جوجه‌ریزی در دی نسبت به آذر از رشد ۴۰درصدی برخوردار بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تصریح به اینکه تولید مرغ در این استان دوبرابر نیاز است، ابراز کرد: ۶۲۸ واحد مرغداری در لرستان وجود دارد که خط تولید ۵۷۷ واحد فعال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.