تداوم راه شهدا نیاز به کار زینبی و جهاد تبیین دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تداوم راه سرخ شهدا نیاز به کار زینبی و جهاد تبیین دارد.

داوری نوری با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا ، گفت: تبیین چرایی حماسه‌آفرینی و جانفشانی شهدا برای تامین و تحقق امنیت ، آرامش ، آسایش و عزت و افتخار فعلی کشور برای نسل‌های جوان ضرورتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: شهادت بدین معناست که یک انسان برترین و محبوب‌ترین سرمایه دنیوی خود که جان است را برای تحقق امنیت ، عزت و افتخار کشور فدا کرد و امروز این عزت و افتخار مدیون خون‌های پاک و مطهر شهدا است.

او تصریح کرد: در آستانه عید که همه در تدارک سال نو برای عید بودند مردانی از دیار ما و کشور عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا در مقابل تجاوز دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کنند ، رزمندگان ما با دست خالی جان خود را فدا و خاک ایران را به خون زرگین خود آغشته کردند ولی یک وجب از خاک را به دشمنان ندادند و این کار عظمتی بزرگ است.

نوری به متاهل بودن ۸۸۰ شهید از سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این شهدا از خانه ، همسر و فرزندان خود گذشتند ، دم عید جان خود را فدا کردند و مردم قدرشناس ایران قدردان زحمت ، ایثار ، تلاش و صبوری خانواده‌ها ، مادران ، فرزندان و همسران شهدا هستند و خواهند بود.

او برگزاری همایش بزرگداشت شهدا ، اعزام همسران شهدا به اردوهای فرهنگی ، درختکاری به نیابت از شهدا ، اجرای طرح سلام بر شهید و طرح سپاس ، دیدار با خانواده‌های شهدا و تکریم آنها ، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا ، ایجاد میز خدمت برای خانواده‌های شهدا و تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های این اداره کل در گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا ذکر کرد.

نوری با اشاره به این که خانواده‌های شهدا همواره در مقاطع مختلف یار و یاور نظارم بوده‌اند ، افزود: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان بود و آنهایی که برای براندازی نظام و فاصله گرفتن خانواده‌های شهدا از نظام تلاش می‌کردند بیش از پیش به باتلاق افتادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تداوم راه شهدا رمز عاقبت بخیری ماست و سال جدید را با بیعت مجدد با شهدا و آرمان‌های شهدا و عمل به وصایا و آرمان‌های شهیدان شروع خواهیم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.