شرایط انجام آزمایش فنیل کتونوری در زاهدان میسر شد

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با نصب تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرجع سلامت این دانشگاه امکان انجام آزمایش فنیل کتونوری در زاهدان فرآهم شد.

علیرضا سلیمی خراشاد   اظهار کرد: با نصب تجهیزات اهدایی برنامه ICERP-AF در گام اول آزمایشات تکمیلی بیماران مبتلا به فنیل کتونوری در زاهدان انجام می‌شود.

وی افزود: آزمایش فنیل کتونوری جهت تشخیص برخی جهش های ژنتیکی انجام می‌شود و تفسیر جواب آن احتمال بروز بیماری فنیل کتونوری را نشان می‌دهد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با نصب این دستگاه ها علاوه بر توان انجام آزمایش های فنیل کتونوری و مسمومیت های دارویی، سطح کلیه آزمایش های بیوشیمیایی خون، هماتولوژی و اندازه گیری هورمون ها بهبود و افزایش می یابد.

وی بیان کرد: تا قبل از این نمونه بیماران مذکور به آزمایشگاه های مرجع در تهران ارسال می شد و باتوجه به تجهیز آزمایشگاه های دولتی زاهدان و نصب دستگاه HPLC آزمایشات تعیین سطح سرمی داروها خصوصا در بحث مسمومیت های دارویی به روش HPLC میسر شد.

دکتر سلیمی ادامه داد: این دستگاه بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی اهدایی به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هست که در بیمارستان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان و آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.