مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم:

عدم پرداخت عوارض نوسازی مشمول جریمه می‌شود

وحیدنیا گفت: مالکینی که تا پایان سال عوارض نوسازی خود را پرداخت نکنند، از ابتدای سال مشمول جریمه خواهند شد.

به نقل از شهرداری قم،محمد وحیدنیا،مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در خصوص اهمیت پرداخت عوارض‌های شهرداری، اظهار داشت: عوارض نوسازی قانون مختص به خود را دارد و گاهی شهروندان تصور می‌کنند که این موضوع بستگی به نوسازی ملک دارد، درحالی‌که مربوط به نوسازی و عمران شهری است.

وی با اشاره به قانون عوارض نوسازی، خاطرنشان کرد: عوارض نوسازی و عمران شهری شامل همه املاک و اراضی می‌شود و رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌های قانونی محاسبه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی جریمه در قانون نوسازی و عمران شهری ابراز کرد: مالکینی که تا پایان سال بدهی خود را پرداخت ننمایند از ابتدای سال مشمول جریمه مقرر در قانون خواهند شد

وی در ادامه اضافه کرد: قانون نوسازی و عمران شهری و اصلاحات آن با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری و اصلاح و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، میدان‌ها و حفظ و نگهداری آنها در سال ۱۳۴۷ تدوین و تصویب شد.

به گفته وحیدنیا، اجرای این برنامه‌ها هزینه‌های بسیاری دارد که یکی از راه‌های تأمین آن دریافت عوارض نوسازی است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به نحوه دریافت کد نوسازی برای پرداخت عوارض نوسازی، تأکید کرد: برای این‌که مالکان بتوانند کد نوسازی املاک را دریافت کنند و شماره آنان ثبت شود، باید با مراجعه به سامانه قم‌یار در سایت شهرداری، کد نوسازی را دریافت و عوارض را پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار