پوتین: روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است اگر تمامیت آن تهدید شود

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفت: اگر ایالات متحده آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد، ممکن است روسیه نیز همین کار را انجام دهد.  

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با دیمیتری کیسلیوف از کانال یک تلویزیون روسیه درباره احتمال آزمایش هسته‌ای و استفاده از سلاح‌های اتمی توضیحاتی داد. 

او گفت: اگر ایالات متحده آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد، ممکن است روسیه نیز همین کار را انجام دهد. 

رئیس جمهور روسیه گفت: «اگر آنها چنین آزمایش‌هایی را انجام دهند، ما هم انجام می‌دهیم، نه لزوماً اینکه ما به آن نیاز داریم، ما به چنین آزمایش‌هایی نیاز نداریم، اما من این را رد نمی‌کنم که ما هم همین کار را انجام دهیم».

پوتین تاکید کرد که معاهده‌ای وجود دارد که چنین آزمایش‌هایی را ممنوع می‌کند. رئیس جمهور روسیه یادآور شد: ایالات متحده معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) را تصویب نکرده است، در حالی که روسیه برای حفظ برابری از تصویب خود عقب نشینی کرده است.

رئیس دولت روسیه همچنین افزود که این معاهده لازم الاجرا نشده، زیرا تعداد مورد نیاز تصویب را دریافت نکرده است. با وجود این، روسیه به توافقات پایبند است.

با این حال، ایالات متحده همچنان در حال بررسی امکان انجام چنین آزمایشاتی است.

رئیس جمهور روسیه در همین مصاحبه گفت که روسیه از نظر نظامی-فنی آماده جنگ هسته‌ای است.

او افزود: سلاح‌هایی برای استفاده وجود دارد. ما اصول خودمان را داریم: ما در مورد موجودیت روسیه صحبت می‌کنیم که اگر به حاکمیت و استقلال ما لطمه زند، آماده استفاده از هر سلاحی از جمله سلاح هسته‌ای هستیم. همه چیز در استراتژی ما نوشته شده است.

پوتین ادامه داد: ایالات متحده در حال توسعه نیرو‌های هسته‌ای است، اما این بدان معنا نیست که آنها آماده هستند تا فردا جنگ هسته‌ای را آغاز کنند. آنها اکنون اهدافی را برای افزایش این مدرنیته و نوآوری تعیین می‌کنند، آنها برنامه مناسبی دارند. ما هم در مورد آن می‌دانیم. 

پوتین: روسیه آماده همکاری با هر رئیس جمهور آمریکاست

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نمی‌کند و آماده همکاری با هر رئیس کاخ سفید است. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرده است که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود. جو بایدن، رئیس فعلی کاخ سفید نیز تمایل خود را برای شرکت در این رقابت اعلام کرد.

پوتین در ادامه گفت که چگونه دونالد ترامپ زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده بود، از او پرسید آیا می‌خواهی جو خواب آلود برنده شود؟ و او را به خاطر همدردی با جو بایدن، نامزد آن زمان سرزنش کرد. 

او افزود: اما آنچه جالب است این است که حتی در آخرین سال کار خود به عنوان رئیس جمهور، آقای ترامپ، نامزد ریاست جمهوری امروز، مرا به خاطر همدردی با بایدن سرزنش کرد. این بیش از چهار سال پیش بود. 

پیشتر پوتین گفت که بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده برای روسیه بر ترامپ ارجحیت دارد، زیرا بایدن "با تجربه تر" و "قابل پیش بینی" است.

پوتین درباره واکنش روسیه به حضور احتمالی نیرو‌های آمریکایی در اوکراین گفت: روسیه نیرو‌های آمریکایی را در صورت حضور در اوکراین به عنوان مداخله گر در نظر خواهد گرفت. واشنگتن این را به خوبی درک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
خوب بی شعور اگر جنگ هسته بشه که دیگه چیزی از تو و روسیه هم باقی نمیمونه این مزخرفات چیه میگی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا رو بزن تا دنیا به آرامش برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا باید تا دیر نشده نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۳:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا نه تنها در روسیه بلکه در اکثر کشورهای جهان مداخله غیر معقول میکند: از آقای پوتین خواستارم به هیچ عنوان اجازه مداخله به امریکارا ندهد ! نمونه بارز مداخله یانکی‌ها را در اکراین وغزه را به وضوح میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گمراه هر چی کمتر بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
قدرت یعنی همه چیز. بیای پشت تلویزیون رجز بخونی اما کاری از دستت برنیاد دوزار نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
این دیوانه را باید زنجیر کرد. مثل دیکتاتورهای دیگری که زنجیر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دیوانه بایدن و ترامپ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
فعلا دیوانه فراوانه
آخرین اخبار